امام جمعه شاهرود گفت: فرصت ساختن برزخ و بهشت آخرت در این دنیاست و باید قدر بدانیم لحظات عمرمان را.
کد خبر: ۹۰۳۶۸۲۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد امام حسن عسکری با تبریک دهه کرامت و میلاد مسعود حضرت معصومه و امام رضا با اشاره به موضوع برزخ و عالم برزخی اظهار کرد: یکی از شاخه های ایمان به معاد اعتقاد به برزخ است و در قرآن هم معنای لغوی که فاصل و حائل آمده است و برزخ قاصل دنیا و آخرت است و متأسفانه بخشی از اهل سنت که وهابیت هستند عالم برزخی را مانند ما و اهل سنت قبول ندارند و انکار می کنند.
وی افزود: برزخ از مرگ آغاز می شود و تا قیامت ادامه دارد و در آیات ۹۹ و ۱۰۰ سوره مومنون به برزخ اشاره دارد که گناهکاران دوست دارند برگردند تا عمل صالح انجام دهند و خدا می فرماید هرگز و شما حرف می زنید و همان آدم قبلی هستید و شما برزخی دارید تا وقتی برانگیخته شوید.
امینی خاطر نشان کرد: عالم برزخی مثل عالم دنیا حیات دارد و مثل عالم خواب می ماند که شما در سفر هستید و یا لذت می برید و دقیقا عالم برزخی که از مرگ شروع می شود یک واقعیتی است که هم حیات داریم و مومنین مطنعم هستیم و گنهکاران در گناه هستند.
وی با اشاره به کتاب سیاحت غرب آقا نجفی قوچانی وتوصیه به خواندن این کتاب در مورد عالم برزخ تصریح کرد: آنها که در برزخ هستند خیلی گرفتار هستند و باید احسان و خیرات به یاد آنها کرد و فاصل بین دنیا و آخرت برزخ است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به آیات ۱۰۵ تا ۱۱۰ سوره مومنین گفت: و در این آیات سرنوشت شوم انسان های بد عمل را بیان می کند و فرصت برگشت نیست و اصل برزخ از آیات متعدد قرآن آمده است.
وی تصریح کرد: فرصت ساختن برزخ و بهشت آخرت در این دنیاست که خدا قرار دهد که انجام دهیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها