خبرهای داغ:
رئیس شورای شهر قم در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر از مردم بابت تاخیر در تکمیل و افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۷۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۸
خودرو‌های حمل بار شهر قم ساماندهی می‌شوند/عذرخواهی رئیس شورا از مردم بابت تاخیر در افتتاح بلوار آیت‌الله بروجردی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب به ریاست عبدالله جلالی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار، محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی، غلامرضا جانقربان معاون معماری و شهرسازی، مرتضی حسام‌نژاد معاون مالی و اقتصادی و دیگر مدیران و معاونین شهرداری در این جلسه حضور یافتند.

در ابتدای این جلسه عبدالله جلالی ضمن تبریکی ایام دهه کرامت و میلاد با سعادت حضرت معصومه (س)، از اقدام مدیریت شهری در تعیین این ایام برای افتتاح پروژه‌های عمرانی تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه شهر در شرایطی قرار دارد که از لحاظ منابع و نقدینگی بسیار سخت است اظهار کرد: از طرفی شرایط تورمی در کشور حاکم است و طبیعی است که اتمام پروژه‌ها در شرایط کنونی هنر است و می‌طلبد در این شرایط سخت اطلاعات درستی به مردم داده شده و مردم شاهد تلاش‌های مدیران باشند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای بهره‌برداری از بلوار آیت‌الله بروجردی در دهه کرامت تصریح کرد: این پروژه برای مردم قم خصوصا ساکنین پردیسان از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس شورای شهر قم با تاکید بر اینکه مدت‌هاست که مردم انتظار بهره‌برداری این پروژه را می‌کشند خاطرنشان کرد: من به نوبه خود از تاخیر اجرای این پروژه عذرخواهی می‌کنم اگرچه علت تاخیر در اختیار شهرداری نبوده، اما طبق وعده داده شده پروژه به سرانجام نرسید که امیدواریم در دهه کرامت این امر محقق شود.

در ادامه این جلسه ۱۰ لایحه و طرح در حوزه کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، خدمات شهری و برنامه و بودجه مطرح شد و در معرض رای اعضا قرا گرفت.

اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی مابین چهار تن از شهروندان، اخذ مجوز اعمال ضریب تعدیل در فرمول محاسبه تعرفه عوارض قطع اشجار، معرفی نماینده شورا برای بررسی موضوع بهینه‌سازی مصرف آب در راستای گسترش فضای سبز، اخذ مجوز افتتاح حساب پس‌انداز کارکنان نزد بانک شهر و مسدود کردن حساب مذکور نزد بانک کشاورزی، موارد تکمیلی شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری، اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات توقف خودرو‌ها در پارکینگ‌های مسقف و روباز شهر و اخذ مجوز دریافت بهای خدمات کد‌های حمل و نقل بار در سطح شهر و حومه جزو مطالب مطرح شده در این جلسه بود که تمام این لوایح مورد تصویب قرار گرفت.

روح‌الله امراللهی با اشاره به لایحه اخذ مجوز تعرفه بهای خدمات توقف خودرو‌ها در پارکینگ‌های مسقف و روباز سطح شهر اظهار کرد: این لایحه یکبار در صحن علنی مطرح شده بود که به دلیل طرح نشدن موضوع در کمیسیون حقوقی برگشت داده شد و با بررسی مجدد به صحن برگشته است.

وی بیان کرد: پیشنهاد شهرداری برای پارکینگ‌های مسقف شهر برای سه ساعت اول دو هزار و ۵۰۰ تومان و از ساعت سوم به بعد هر ساعت ۷۰۰ تومان بوده است در حالی که نظر کمیسیون حقوقی بر این مبنا است که با توجه به اینکه مدیریت پارکینگ علیخانی با پارکینگ مسقف زائر یکسان است از نظر قراردادی مشکل ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با تاکید بر اینکه شورا با افزایش این مبلغ موافق نبود گفت: نظر شورا بر این است که برای سه ساعت اول هر ساعت هزار و ۵۰۰ تومان و بعد از آن هر ساعت ۵۰۰ تومان باشد.

وی گفت: افزایش هزینه پارکینگ هیچ تاثیری در درآمد پیمانکار نخواهد داشت و مشکل حقوقی ایجاد نمی‌کند.

حسین اسلامی در خصوص ارزش افزوده ایجاد معابر در شهر برای املاک گفت: شهرداری باید به دنبال این باشد که اگر شوارعی ارزش افزوده ایجاد می‌کند به همان میزان که مالک ارزش به دست می‌آورده ارزش افزوده پرداخت کند

عضو شورای شهر قم در خصوص لایحه تعرفه بهای پارکینگ‌ها هم گفت: از زمانی که معاونت جدید در حوزه حمل و نقل و ترافیک مستقر شده کار‌های این حوزه منضبط‌تر شده و تغییر را به صورت محسوس می‌بینیم.

وی اضافه کرد: اجاره‌ای که شهرداری از پارکینگ‌ها دریافت می‌کند بسیار پایین است در حالی که درآمد پیمانکاران بسیار بالا است لذا هم باید قیمت‌ها افزایش یابد و هم اجاره‌بهای شهرداری. در عین حال پیمانکار به جای پارکینگ زائر مردم را به پارکینگ علیخانی هدایت کرده و همان هزینه را دریافت می‌کند.

عباس ذاکریان معاون شهردار در خصوص این لایحه بیان کرد: مواقعی که ظرفیت پارکینگ زائر به ۱۰۰ مورد برسد خودرو‌ها به سمت پارکینگ علیخانی هدایت می‌شوند تا خدمات به طور عادلانه ارائه شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که پارکینگ زائر و علیخانی پس از پایان قرارداد به صورت مزایده یکجا واگذار شود خاطرنشان کرد: پارکینگ‌های روباز ما دو مدل است که بخشی خصوصی بوده و بخشی نیز زیر نظر شهرداری است.

ذاکریان همچنین با اشاره به لایحه اخذ مجوز دریافت بهای خدمات کد‌های حمل و نقل بار در سطح شهر و حومه با تاکید بر ضرورت ساماندهی و شناسایی خودرو‌های حمل و نقل بار در شهر قم اظهار کرد: به همین خاطر به دنبال پروانه‌دار کردن این خودرو‌ها در شهر هستیم و سپس برنامه‌ریزی برای هوشمندسازی این خودرو‌ها صورت خواهد گرفت.

وی کنترل بار، محدوده تردد، ساماندهی بار و جلوگیری از آسیب‌رساندن به امکانات عمومی را از جمله اهداف شناسایی خودرو‌های حمل بار دانست و افزود: همچنین به دنبال این هستیم که توقف‌گاه‌هایی مشخص شده و از ورود خودرو‌های بار سنگین به داخل شهر جلوگیری کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها