گسترش روزافزون فعالیت جهادگران در سراسر کشور سبب آبادانی و سازندگی ایران اسلامی است، دانشجویان جهادگر البرزی در فصل تابستان به دورترین نقاط محروم این استان می‌روند تا با اردوهای جهادی خود چهره فقر و محرومیت را پاک کنند و با حضور در مناطق محروم به امر ولی‌فقیه لبیک گفته‌اند.  
کد خبر: ۹۰۳۶۷۵۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج  از کرج ، رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان, برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور را لزوم اصلی تشکل‌های انقلابی در دانشگاه‌ها دانستند و عنوان کردند: "یکی از چیزهایی که می‌تواند خیلی مفید باشد، برگزاری اردوهای جهادی برای نخبگان است".

بعد از امتحانات خرداد و تیرماه دانشگاه‌ها و تعطیلی کلاس‌های درس یا کم شدن مراجعه به دانشگاه با فرا رسیدن فصل تابستان، برخی از دانشجویان کوله بار سفر خود را مهیا می‌کنند, ولی این چمدان مسافرت، برای رفتن به تفریح در جاهای خوش آب و هوا نیست بلکه سفر به مناطقی با بدترین امکانات تفریحی، عمرانی و فرهنگی است. گردشگری امروز جهادگران دانشجو خدمت‌رسانی، رفع فقر و محرومیت برای مردم روستاها و حاشیه شهرهای استان البرز است.

فعالیت دانشجویان جهادگر البرزی در مناطق محروم / سازندگی ایران به دست جهادگران با بصیرت

مرتضی هاشمی فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز با بیان اینکه  مقام معظم رهبری همواره به دانشجویان درباره اهمیت اردوهای جهادی و فعالیت مستمر و اثربخش در مناطق محروم مطالب زیادی را می‌فرمایند، اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی در بسیج دانشجویی استان البرز با محوریت طرح اعتلای بسیج سازندگی در تابستان 97 برگزار می‌شود.

20گروه دانشجویی جهادی استان البرز در تابستان فعال هستند

وی با اشاره به اینکه در تابستان امسال 20 گروه جهادی خواهر و برادر متشکل از دانشگاه‌های استان البرز به 30 نقطه  محروم و کم برخوردار استان البرز اعزام شدند، ادامه داد:  2 گروه جهادی متشکل از دانشگاه‌های خوارزمی و آزاد اسلامی هشتگرد هم به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اعزام شده و  این جهادگران در قالب کارگروه‌های تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، آموزش، بهداشت، سلامت، عمران، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی به فعالیت می‌پردازند.

بهنام نظری مسئول  سازندگی بسیج دانشجویی استان البرز نیز در این رابطه با تاکید بر اینکه  طرح اعتلای بسیج سازندگی هدف واحدی را دنبال می‌کند و اصل محرومیت‌زدایی است، عنوان کرد: با همکاری بین بسیج سازندگی ناحیه دانشجویی و حوزه بسیج ماهدشت برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی و فرهنگی در حال اجرا است.

مسئول سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی البرز با اشاره به گستردگی طرح اعتلا بسیج سازندگی در روستای احمدآباد ماهدشت و اشتهارد و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با بیان اینکه خدمات بسیار شایانی در عرصه‌های دندانپزشکی و پزشکی عمومی توسط پزشکان جهادی صورت گرفته است، ادامه داد:  قرارگاه دانشجویی شهید صدرزاده پیشرو در ارائه خدمات رسانی به نیازمندان در سطح کشور است.

فعالیت دانشجویان جهادگر البرزی در مناطق محروم / سازندگی ایران به دست جهادگران با بصیرت

یکی از این گروه‌های جهادی دانشجویی که در دورترین مناطق استان البرز به محرومیت‌زدایی و رفع فاصله طبقاتی در اشکال مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد، گروه شهید مدافع حرم علیرضا قبادی است. هومن احتمالی مسئول این گروه جهادی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره مناطق هدف‌گذاری اردوهای جهادی اظهار داشت:  این گروه جهادی دانشجویی در مجموع در روستاهای  شهرستان اشتهارد مشغول به کارهای عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی است.

مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید قبادی با بیان اینکه مهم‌ترین کارهایی که این گروه دانشجویی  در اشتهارد انجام می‌دهد، اعم از بهداشت فردی، درمان بیماری‌ها، غربالگری برای طیور و دام است، ادامه داد: از مشکلات حاد این مناطق عدم آب شرب مناسب، آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، مشکلات زیرساخت‌های ارتباطاتی و تلفن، اشتغال، مسکن را  می‌توان نام برد و جمعیت این روستاها نیز از 250 تا 400 نفر است.

فعالیت دانشجویان جهادگر البرزی در مناطق محروم / سازندگی ایران به دست جهادگران با بصیرت

آب شرب، زیرساخت ارتباطاتی و اشتغال درد محرومین است

وی با اشاره به اینکه گروه جهادی شهید قبادی به صورت معین 3 تا 5 سال در این مناطق برای از بین بردن چهره فقر حضور دارد، افزود: این گروه متشکل از 30 دانشجو است که برخی از این دانشجویان ورودی‌های جدید در دانشگاه‌های استان البرز هستند که بعضا در اثر حضور در این اردوها بسیار در سبک زندگی و اخلاقیات آن‌ها تغییراتی به وجود می‌آید.

دانشجویان جزئی از جمعیت نخبگانی جامعه محسوب می‌شوند و با حضور این افراد در دورترین نقاط محروم کشور حس اعتماد و خدمت‌رسانی دوچندانی در بین آحاد مردم شکل می‌گیرد. اردوهای جهادی از جنس دانشجویی در شهرستان اشتهارد در درازمدت سبب زدوده شدن  فقر و محرومیت شده و مردم را به زندگی امیدوار می‌کند و این حس را پدید می‌آورد که تنها نیستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها