خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه گمیشان ؛
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه گمیشان صبح امروز در جمع پایواران این ناحیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همچنین پشت سر گذاشتن هفته ی عفاف و حجاب گفت : حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش درر جامعه بشری و بویژه جوامع بشری اسلامی مطرح است.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۵۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه گمیشان صبح امروز در جمع پایواران این ناحیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و همچنین پشت سر گذاشتن هفته ی عفاف و حجاب گفت : حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش درر جامعه بشری و بویژه جوامع بشری اسلامی مطرح است.

وی افزود: همواره این دو واژه در کنار هم به کار برده می شوند و در نگاه اولی به نظر می آید ر دو به یک معنا می باشد . اما بایک جستجو در متون دینی و فرهنگ نامه ها متوجه تفاوت این دو واژه می شویم. عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه دور می دارد.حفظ چشم ، چشم ، گوش و قلب و تمامی اعضاء و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی پوشش ظاهری است.

حجت الاسلام سلمان پور به فلسفه حجاب و پوشش آن در اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در اسلام به آرامش روانی توجه شده است گه در اثر وجود عفاف و حجاب در زنان این آرامش برای جامعه به ارمغان می آید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گمیشان در ادامه تصریح کرد: جنبه ی دیگر فلسفه حجاب و پوشش ، جنبه ی خانوادگی آن است که به استحکام و پیوند خانوادگی بر میگردد و کاملا واضح است که زن اگر زیبایی های خود را در خانه و برای همسر خود محدود کند هم به تقویت بنیان خانواده و هم به آرامش روانی جامعه کمک می کند.

حجت الاسلام سلمان  پور در پایان با بیان اینکه به اعتقاد برخی اندیشمندان و حکیمان حجاب حق الله است اشاره کرد و افزود: حرمت زن اختصاص به خود زن دارد و نه برای شوهر ،نه برای برادر و فرزندانش می باشد ، زیرا همه ی اینها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود چون حرمت زن و حیثتت زن به عنوان حق الله است.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها