خبرهای داغ:
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: استان همدان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگی جزء استان‌های پیشرو کشور است.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۴۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

همدان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگی جزء استان‌های پیشرو کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاضل عبادی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که در مجموعه فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت به ارائه گزارش عملکرد این اداره پرداخت و اظهار داشت: استان همدان از هر جهت درخشندگی دارد.

وی با بیان اینکه همدان سرزمین ادبا، علما، مفاخر و ۸ هزار شهید گلگون کفن است، گفت: این استان در عرصه فکرآفرینی و فرهنگی جزء استان‌های پیشرو کشور است.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه افزود: صدها برنامه و ایده فرهنگی در سال‌های گذشته در این استان تولید شده که نمونه آن تقریظ‌های مقام معظم رهبری بر کتب دفاع مقدس بود.

وی در خصوص رسالت این اداره در دولت تدبیر و امید گفت: رسالت ما در دولت تدبیر و امید، حرکت در مسیر دیدگاه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و وظیفه ما تکیه بر عقلانیت، اعتدال، انجام کار کارشناسی شده و گام نهادن در مسیر اخلاقی و  گسترش فعالیت‌های فرهنگی در استان بود.

عبادی با اشاره به هدف این اداره خاطرنشان کرد: هدف ما اجرای برنامه‌های علمی، هنری و مرتبط با کودکان و نوجوانان که حامی فرهنگ و هنر بودند، است که هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در استان درخشان بود.

ویدر ادامه با توجه به نامگذاری سال‌ها تصریح کرد: از سال ۹۴ سال‌ها نامگذاری شده‌اند و امسال سال «عین القضات همدانی» نامگذاری شده است ذیل این نامگذاری‌ها برنامه «اردیبهشت مفاخر» که یکی از ابتکارات دولت تدبیر و امید بود در این استان اجرا شد که اردیبهشت ماه امسال نیز از مفاخر و مبتکران استان تجلیل شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: تشکیل بنیادهای ماندگار در حوزه مکتوب در سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی در حوزه ارائه مجوزهای جدید در طول سال‌های بعد از انقلاب اسلامی درخشان و بی‌رقیب بود که در کارنامه دولت ماندگارخواهد شد.

وی در خصوص صدور مجوزها یادآور شد: بیش از ۷۵ درصد این مجوزها در این دولت صادر شده و در زمینه اجرای برنامه موسیقی نهایت دقت صورت گرفت به طوری که هیچگونه حاشیه‌ای در طول سال‌های گذشته نداشتیم و سالانه بیش از 100 برنامه موسیقی و کنسرت اجرا شد.

عبادی در مورد حوزه نمایش خاطرنشان کرد: در حوزه نمایش سالانه ۱۵۰ نمایش در استان اجرا شد و آموزشگاه‌های علمی- کاربردی و هنری قدرت گرفت، همچنین تشکل‌های بخش خصوصی و صنوف هنری، فرهنگی و سینمایی و دینی در دستور کار قرار گرفت و در حوزه کتاب و کتابخوانی صدور مجوز در این حوزه به استان ما واگذار شد به دلیل اینکه استان ما جزء ۱۰ استانی است که اختیار چاپ کتاب را دارد و رونق خوبی گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش شده در حوزه فرهنگ از سیاسی کاری پرهیز شود، عنوان کرد: عدالت فرهنگی و توزیع عادلانه امکانات و منابع مالی با وجود کمبود شدید منابع مالی و امکانات این مورد، در دستور کار قرار گرفت و در برنامه‌های بین المللی تحت عنوان شعبات مختلف در تمام شهرستان‌ها برنامه برگزار کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات