خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در نشست برنامه‌ریزی برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش دستباف تبریز در سال آینده گفت: این نمایشگاه باید در شان و جایگاه تبریز برگزار شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۷۱۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، جهانگیری ضمن انتقاد تند از متولیان برگزاری این نمایشگاه گفت: جای تأسف است که امروز ما نمایشگاه فرش تبریز را در سطح بسیار محدودی برگزار می‌کنیم و باید این نمایشگاه به‌صورت بین‌المللی و با معرفی تمام ظرفیت‌های فرش استان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تبریز را به عنوان پایتخت فرش دنیا می‌شناسیم باید همه در برابر این موضوع مسئول باشیم ادامه داد: ادامه داد: باید استارت نمایشگاه سال بعد را امروز بزنیم و همه دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم نمایشگاهی با معیار‌های بین‌المللی برگزار کنیم و فرش تبریز را که آوازه‌ای جهانی دارد با روش‌های جدید و با نگاهی متفاوت به دنیا معرفی کنیم.

جهانگیری با اشاره به نقش صنعت و هنر فرش در امر اشتغال خاطرنشان کرد: این صنعت نقش برجسته‌ای در معرفی هنر اصیل این منطقه دارد و در کنار مسائل هنری و فنی باید موضوع اشتغال‌زایی را در این صنعت جدی بگیریم.

وی با اشاره به‌ضرورت ایجاد تور‌های گردشگری با محوریت فرش گفت: این قابلیت در این صنعت و هنر وجود دارد که ما تور‌هایی با محوریت فرش از کشور‌های مختلف دنیا به مقصد استان ترتیب دهیم.

جهانگیری خواستار دعوت از متخصصان فرش به نمایشگاه پیش روی تبریز شد و گفت: انتظار داریم از صاحب‌نظران و اساتید برجسته فرش دنیا در این نمایشگاه دعوت به عمل آید و اگر رونمایی و یا برنامه خاصی وجود دارد با برنامه‌ریزی قبلی انجام شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها