بیاد شهید مفقودالاثر شهرستان کوهبنان
شهید غلامرضا روح الامینی فرزند عباس در یکی از روزهای تابستان سال 1340 در محله انصار کوهبنان در یک خانواده مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۹۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از سایت شهدای کوهبنانشهید غلامرضا روح الامینی فرزند عباس در یکی از روزهای تابستان سال 1340 در محله انصار کوهبنان در یک خانواده مذهبی و کشاورز دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی خود را در یکی از مد ارس همان محله آغاز و با موفقیت گذراند . پس از دوران ابتدایی، تحصیلات دوره راهنمایی را آغاز کرد. از همان ابتدای تحصیل، علاقه زیادی به درس و فراگیری قرآن کریم داشت و از طرفی در کنار تحصیل به پدر و مادر خود نیز کمک میکرد. در سال 1354 در حین تحصیل در سال دوم راهنمایی ، دست تقدیر الهی چنین بود که مادرش را بر اثر عارضه سرطان از دست داد. چون فرزند بزرگ خانواده بود، مسئولیت سنگینی بر دوش او افتاد و به ناچار ترک تحصیل کرد. به کمک پدرش در کار کشاورزی و نگه داری فرزندان کمک میکرد.

با رسیدن به سن 19 سالگی، در فروردین 1359 به خدمت سربازی اعزام شد. پس از گذراندن سه ماه دوره آموزشی در پادگان 05 کرمان، به لشکر 92 زرهی اهواز منتقل و از آنجا به پادگان مرزی دشت عباس اعزام شد .

هنوز مدت 2 ماه بیشتر در آن منطقه نبود که رژیم اشغالگر عراق به خاک کشور عزیزمان حمله کرد. به دنبال همین پیشروی و حمله دشمن به منطقه مرزی و پادگان دشت عباس، وی به درجه رفیع شهادت نائل آمد .از آنجایی که رژیم عراق در حال پیشروی، این پادگان را به تصرف خویش درآورده بود، جسدش به دست اشغالگران افتاد و مفقودالجسد شد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

ارسال نظرات