مسئول سازندگی بسیج دانشجویی یزد:

خیرین یزدی برای کمک به مردم زلزله‌زده کوهبنان پای‌کار بیایند

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد از خیرین یزدی خواست برای کمک به این مردم محروم پای‌کار بیایند.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۸۶
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، به نقل از  فارس یزد، علی پورمیرزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۴۰ گروه جهادی در استان یزد فعالیت می‌کنند، گفت: در همه دانشگاه‌های استان یک تا دو گروه جهادی وجود دارد که در فصل اوقات فراغت دانشجویان خدمات خود را به مناطق محروم ارائه می‌دهند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۰ اردوی جهادی در مناطق مختلف استان به‌خصوص مناطق زلزله‌زده کشور داشتیم و در این راستا بیش از ۹۰۰ نفر در قالب اردوهای سه و ده‌روزه به این مناطق اعزام شدند. در موضوع مباحث آموزشی نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌شده است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد تأکید کرد: در موضوع ارائه خدمات پزشکی بیشتر مناطقی انتخاب می‌شوند که سطح بهداشتی پایینی برخوردار باشند. در این راستا گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند تا نقش مکمل را در عرصه ارتقاء سطح بهداشت این مناطق ایفا کنند.

پورمیرزایی تصریح کرد: تاکنون ۳۰ یادواره شهدا در ۳۰ روستای استان یزد برگزارشده و دوره‌های مشاوره روانشناسی و غیره از سوی گروه‌های جهادی برای مردم مناطق محروم در نظر گرفته‌شده است. در موضوع آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در مناطق حاشیه شهر نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌شده است و تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، سطح فرهنگی، اجتماعی و سلامت را در این مناطق ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: در موضوع گروه‌های جهادی سیاست ما این است که گروه‌های جهادی سه تا پنج سال در منطقه هدف خدمات خود را مستمراً ارائه دهند تا آن منطقه به سطح بالاتری از پیشرفت و رفاه برسد سپس مناطق دیگر برای ارائه خدمات انتخاب شوند. تأکید ما به گروه‌های جهادی به این بوده است که این افراد بیشتر مناطقی را انتخاب کنند که این مناطق نیازمند کمک و امدادرسانی بیشتری باشند که منطقه زلزله‌زده کوهبنان یکی از مناطقی است که نیازمند توجه بیشتر گروه‌های جهادی و بخصوص مسئولین است.

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان یزد در ادامه تأکید کرد: اکنون نزدیک به سه هزار خانه مسکونی در منطقه کوهبنان که با ارائه تسهیلات تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به دلیل نبود بودجه و سطح پایین درآمدی خانواده‌ها نیمه‌تمام مانده و شرایط به‌گونه‌ای است که اگر کمک نشود بیشتر این افراد هرگز نمی‌توانند خانه‌های خود را بازسازی کنند.

پورمیرزایی در پایان گفت: از خیرین استان می‌خواهیم برای کمک به مردم زلزله‌زده کوهبنان پای‌کار بیایند چراکه این مردم هیچ امیدی به آینده ندارند و تصور می‌کنند فراموش شدند

ارسال نظرات