در معاملات امروز بازارهای مالی آسیایی شاخص سهام بورس‌های آسیا با توجه به کاهش قابل توجه قیمت نفت طی روز گذشته و افت سهام شرکت‌های انرژی کاهش یافت.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۴۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱


به گزارش خبرگزاری بسیج، در پی کاهش قابل توجه قیمت نفت در معاملات اخیر و در نتیجه افت ارزش سهام شرکت‌های نفتی و گازی بورس‌های آسیایی در معاملات امروز روندی نزولی را طی کردند. شاخص MSCI آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن 0.03 درصد کاهش یافت. 

بورس چینی روندی نزولی را طی کرد به طوری شاخص کامپوزیت شانگهای 1.1 درصد کاهش یافت و شاخص هنگ‌سنگ‌ هنگ‌کنگ نیز همین رویه را تکرار کرد. بورس استرالیا نیز 0.1 درصد کاهش یافت و بورس کره جنوبی نیز بدون تغییر باقی ماند.

بورس نیکی 225 ژاپن تقریباً تنها بازاری بود که روند صعودی را تجربه کرد و 0.8 درصد بالا رفت. در معاملات روز گذشته بازار جهانی نفت قیمت نفت برنت دریای شمال با 4 درصد کاهش به 71.52 دلار رسید که از جمله دلایل آن بازگشایی بنادر لیبی و همچنین انتظار کارگزاران نسبت به بالا رفتن تولید نفت روسیه و دیگر کشورهای تولیدکننده نفت است. نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال جاری نیز یکی دیگر از دلایل کاهش قیمت نفت بود. 

رشد اقتصادی چین روند آهسته‌تری را طی ماه‌های اخیر تجربه کرده و تولید صنعتی در این کشور در ماه ژوئن به کمترین میزان در دو سال گذشته رسید. با نزدیک شدن به زمان نخستین سخنرانی جروم پاول رئیس جدید بانک مرکزی آمریکا، در جمع نمایندگان کنگره این کشور سرمایه‌گذاران به این رویداد واکنش منفی نشان داده و باعث شد ارزش دلار در برابر شش ارز مرجع 0.05 درصد کاهش یابد.

قرار است پاول روز جمعه در جمع نمایندگان کنگره سخنرانی کند. به احتمال زیاد پاول در این سخنرانی از سیاست پیشین بانک مرکزی آمریکا در بالا بردن تدریجی نرخ بهره در این کشور به طور نسبی حمایت کرده و بر ادامه اجرای آن تأکید کند.

در معاملات امروز ارزش یورو در برابر دلار 0.05 درصد افزایش یافته و به 1.1719 دلار رسید البته یورو شب گذشته نیز 0.25 درصد در برابر دلار افزایش یافته است.

ارسال نظرات