اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۲۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

به گزارش  خبرگزاری بسیج ، حجاب از جمله مواردی است که انسانها از آغاز پیدایش به صورت غریزی و فطری با آن ارتباط دارند و آن را برای سهولت زندگی‌کردن پذیرفته‌اند اما امروز این دشمنان اسلام هستند که حجاب و عفاف را یکی از مهم‌ترین موانع در راستای عملیاتی‌کردن برنامه‌های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته و از سال‌های بسیار دور، تضعیف پایبندی بانوان اسلامی به حجاب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

خداوند در کتاب‌های آسمانی تاکید فراوانی بر مسئله حجاب و عفاف داشته و انسان‌ها را در مقاطع مختلف زمانی نسبت به فواید رعایت عفاف و حجاب آگاه داشته است، در تقویم ملی ما 21 تیرماه به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده تا به صورت رسمی در یک روز بیش از ایام دیگر سال به این موضوع مهم توجه و با برگزاری مراسمات مختلف و خاص در تمامی نقاط اسلامی دنیا در راستای نهادینه کردن هرچه بیشتر این اصل اسلامی و مقابله با هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان قدم‌هایی موثرتری برداشته شود.

مردمان شهرستان ایوان هر ساله در گرامی‌داشت این ایام، اقدام به برگزاری برنامه‌های مختلفی می‌کنند و امسال برگزاری همایش حجاب و عفاف با حضور خانواده‌های متدین و مومن در فضای باز پارک شهداء  این شهرستان  برگزار شد.

حفظ "حجاب و عفاف" امنیت اجتماعی را در جامعه فراهم می‌کند

حجت الاسلام علی احمدیان ، در این همایش ضمن تاکید بر حفظ حجاب و عفاف در جامعه، اظهار داشت: اهمیت و رعایت این فریضه الهی در دین اسلام بر کسی پوشیده نیست.

وی در خصوص اهمیت و ضرورت حجاب گفت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

حجت الاسلام علی احمدیان افزود: ترویج فرهنگ "حجاب و عفاف" در جامعه نیازمند کار فرهنگی است و می‌توان از خانواده به‌عنوان نخستین نهادی نام برد که باید فرهنگ‌سازی از درون آن آغاز شود.

وی بر لزوم پایبندی بانوان به خانواده تاکید کرد و گفت: حفظ حجاب و عفاف باعث تقویت بنیان خانواده‌ها و دوری از آن سبب فحشا و تزلل خانواده می‌شود.

حجت الاسلام علی احمدیان ، رعایت پوشش اسلامی از سوی زنان در برابر مردان را یکی از مولفه‌های سامان‌دهنده روابط سالم زن و مرد در اجتماع توصیف کرد و افزود: حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده به طوریکه یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

وی حجاب را دارای کارکرد اجتماعی دانست و اضافه کرد: حجاب و عفاف از انحلال کانون محکم زناشویی جلوگیری و امنیت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

حجت الاسلام علی احمدیان ، ضمن تاکید بر روابط سالم والدین در خانواده‌ها، گفت: محیط سالم به‌دور از سخنان ناپسند و کردار زشت در رشد شخصیت روحی و اخلاقی فرزندان اهمیت فراوان دارد و محیط ناسالم نیز در تزلزل و سقوط شخصیت آنان بسیار موثر است، بنابراین باید محیط فرزندان از نوزادی تا جوانی، کاملاً پاک و دور از اعمال زشت باشد.

 استحاله فرهنگی راهبرد اصلی دشمن است؛ حفظ حجاب راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان

حجاب و عفاف به‌عنوان دو ارزش در جامعه بشرى و بویژه جوامع اسلامى مطرح بوده که به همین دلیل دشمن با فریضه عفاف و حجاب در حال مبارزه آشکار است.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که چادر را کامل‌ترین پوشش توصیف فرموده‌اند، گفت: اسلام می‌خواهد زن، وقار، کرامت و شخصیت خود را حفظ کند از این رو پوشش را برای او واجب کرده و هیچ پوششی نیز بهتر از چادر مشکی که تضمین‌کننده عفاف است، نیست.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عامل رشد معنوی جامعه است چراکه دشمن در طول تاریخ از راه‌های متعددی به دنبال استحاله فرهنگی جامعه ما بوده و تلاش کرده تا ارزش‌های نورانی دینی و اسلامی را بین مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان کمرنگ جلوه دهد.

حجت الاسلام علی احمدیان ، حجاب را اسلحه بانوان در مقابله با هجمه‌های فرهنگی توصیف کرد و گفت: خانواده‌های مذهبی باید باورهای دینی را به عنوان یک ارزش به جامعه تزریق کنند تا رعایت عفاف و حجاب در جامعه به‌عنوان یک افتخار تلقی شود.

حفظ

حفظ

حفظ

حفظ

حفظ

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار