خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌ عصر(عج) خوزستان با اشاره به جدول آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: سرمربیان مسئول منطقه حلقات صالحین برای هدایت جوانان به مراکز فنی و حرفه‌ای برای یادگیری حرفه کمک لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۳۶۶۱۹
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در اهواز، سردار سرتیپ حسن شاهوارپور شامگاه یک‌شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی در بیت امام جمعه اهواز اظهار داشت: در حوزه اشتغال اراده قوی وجود دارد و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان همواره در این مساله پشتیبان بودند.

وی خاطرنشان کرد: در استان خوزستان و به ویژه اهواز کارهایی در حال انجام است که از این طریق می‌توان منویات رهبرمعظم انقلاب در حوزه اشتغال را عملی کرد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان با اشاره به این‌که راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی تدبیر خوبی است، افزود: سال گذشته دو کارگاه در ملاشیه راه اندازی شد که بخشی از آن آموزش و بخش دیگر تولید است.

وی با بیان این‌که فروش تولیدات از جمله مشکلات در حوزه خیاطی است، عنوان کرد: در این زمینه نیازمند ستاد پشتیبان هستیم که بازار پای کار بیاید و همچنین تولیدات ارزان را می‌توان در مناطق محروم استفاده کرد.

شاهوارپور گفت: علاوه بر لباس با استفاده از چرخ‌های صنعتی می‌توان کیف و کفش تولید کرد و تمامی ادارات در این زمینه باید بسیج شوند و استادها نقش اساسی در حوزه اشتغال‌زایی دارند.

مشارکت سپاه و فنی و حرفه‌ای در حوزه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان تأکید کرد: موانعی پیش‌روی تولید کننده صنایع کوچک وجود دارد که علاوه بر بررسی، باید برطرف و از سد راه آنها برداشته شوند.

وی با اشاره به جدول آموزشی سازمان فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، عنوان کرد: سرمربیان مسئول منطقه حلقات صالحین برای هدایت جوانان به مراکز فنی و حرفه‌ای برای یادگیری حرفه کمک لازم را داشته باشند.

همچنین در این جلسه، سرهنگ بهرام ممبینی اظهار داشت: در 28 شهر صندوق‌هایی در مناطق محروم حاشیه شهر و روستاها با محوریت کمک در بخش‌های مختلف با مشارکت خود مردم در حال فعالیت است که در واقع به صورت اقتصاد مقاومتی و در حوزه اشتغال گام بر می‌دارند.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: بنا است که با مشارکت فنی و حرفه‌ای استان خوزستان، نسبت به آموزش و ارائه مدرک به علاقه‌مندان خیاطی اقدام لازم انجام شود.

به گزارش بسیج در جلسه اقتصاد مقاومتی بنا شد که ضعف‌ها و نقاط قوت مسائل اقتصاد استان خوزستان بررسی و در جلسه آینده مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرند همچنین هرکدام از اعضاء به بیان راهکارها و آمادگی مجموعه‌ها جهت برداشتن گامی در این زمینه اشاره کردند.

انتهای پیام/ح

ارسال نظرات
پر بیننده ها