لیلا آبکار کارشناس مذهبی، گفت: دشمنان اسلام با صرف هزینه های بسیار برای کمرنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه تلاش می کنند.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۹۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، همزمان با هفته عفاف و حجاب  اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» با حضور جمعی از بانوان بسیجی و  مسئولین شهرستان در مسجد جامعه حاجی آباد برگزار شد.

لیلا آبکار کارشناس مذهبی در جمع بانوان بسیجی شهرستان حاجی آباد با بیان اینکه عفاف باید قبل از حجاب در جامعه نهادینه شود، عنوان کرد: زنان و دختران ایرانی به‌ویژه بانوان بسیجی  همواره مظهر شرافت، غیرت و انسانیت بوده‌اند و عفاف در نسل زن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.

آبکار با اشاره به اینکه باید اقدامی دقیق، عمیق و حساب شده در زمینه عفاف و حجاب در جامعه انجام شود، گفت: دشمنان اسلام با صرف هزینه‌های بسیار برای کمرنگ کردن عفاف و حجاب در جامعه تلاش می‌کنند اما برنامه‌های سیاست‌زده و در جهت خلاف یکدیگر در داخل کشور سبب سردرگمی جوانان در موضوع عفاف و حجاب می‌شود.

 

کارشناس مذهبی با بیان اینکه عدم رعایت عفاف و حجاب علاوه بر تبعات شخصی سبب ایجاد آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، افزود: افرادی که محدوده حجاب ظاهر و باطن خود را حفظ می‌کنند علاوه بر حفظ آرامش خود سبب انتقال این آرامش روانی به اطرافیان و حتی رهگذران می‌شوند.

 

وی، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب لازمه تحکیم خانواده و ایجاد آرامش در آن است، افزود:

محدوده حجاب باید براساس دستورات اسلام و بدون هیچگونه افراط و تفریطی باشد که با توجه به قوانین جامعه اسلامی و محدوده تعیین شده از طرف خداوند حجاب نه‌تنها امری اجباری نیست بلکه باید با جذابیت آن را به صورت اختیاری در جامعه ترویج داد.

 

این کارشناس مذهبی، با بیان اینکه پوشش و حجاب به‌ویژه برای نوجوانان دختر باید دارای جذابیت باشد، اظهار کرد: تولید لازم حجاب در داخل کشور از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌کند و سبب تقویت تولید داخلی می‌شود که امید داریم اصناف به این مقوله توجه ویژه داشته باشند.

در پایان این برنامه که همراه بود با سخنرانی، مولودی، دکلمه و مسابقه بانوانی که نام آنها معصومه بود جوایزی اهدا گردید.

ارسال نظرات