جشن دهه کرامت و ميلاد حضرت معصومه(س) به همت پايگاه حضرت رقيه(س) در هيئت سيدالشهدا سرخه با حضور بانوان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۷۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه، جشن دهه کرامت و ميلاد حضرت معصومه(س) به همت  پايگاه حضرت رقيه(س) در هيئت سيدالشهدا سرخه با حضور بانوان این شهرستان برگزار شد.

زهرا مقدسي كارشناس ارشد روانشناسي باليني در این مراسم با اشاره به اهميت نحوه برقراري ارتباط با فرزندان گفت: مهارت ارتباطي يكي از مهمترين مهارت هاي مورد نياز زندگي بشري است. وجه اشتراك همه افراد جامعه اين است كه بايد با دنياي بيرون ارتباط برقرار كنند. ما بايد به اين فرهنگ برسيم زماني كه به ارتباط خود با ديگران فكر مي كنيم از خودمان راضي باشيم و هيچگاه براي تغيير كردن دير نيست و هميه براي تغيير در رفتار با ديگران وقت است.

وي با اشاره به مهارت ارتباطي بين مادر و دختر،‌بيان داشت: بهترين شيوه رابطه مادران با دختران رابطه دوستي است. نبايد در ارتباط با دخترانمان همان رابطه گذشتگان را پيش گرفت چرا كه تمام رفتار گذشتگان در اين خصوص صحيح نبوده است. بايستي براي دختران مادري دلسوز و مهربان بود نه يك مادر نصيحت گر و بايستي ارتباط خوبي با دختران برقرار كردو براي ارتباط خوب داشتن اولين قدمش لحن خوب داشتن است.

كارشناس ارشد روانشناسي باليني با بيان اينكه ارتباط بين دختران با والدين، يك رابطه دو طرفه است؛ افزود: دختران نيز بايد همراه و همدل با والدين خود باشند. و براي رسيدن به اين ارتباط هفت گام طلايي وجود دارد. يكي از اين گام ها صحبت كردن هرروزه با آنها است چرا كه دختران دوست دارند از تخيل و آينده خودشان حرف بزنند و بايد اين اجازه را به آنان داد.

وي تصريح كرد: گام  دوم مدل هاي گوش دادن فعال و نا فعال به سخنان است. چرا كه گوش دادن نافعال باعث دوري از مادر مي شود اما گوش دادن فعال باعث جذب به سوي والدين به خصوص مادر مي شود. گام ديگر انتقاد كمرت از آنان است و ديگري اظهار محبت به دختران است.

خانم مقدسي در پايان گفت: مادر بايد راز دار دختر خود باشد،  و دختران را بايد با گلمات و جملات زيبا مورد تحسين قرار داد، روزي از روزهاي هفته بايد به دختران اختصاص يابد و بايد حمايت گر آنان باشيد.و خودتان را جاي او قرار دهيد و در آخر هم اگر مي خواهيد دختر خوبي داشته باشيد نسبت به خودتان آگاهي و شناخت داشته باشيد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها