معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: اگر واحدهایی کاملا از کار افتاده اند سرمایه گذاری و تلاش برای آنها بی فایده است، باید توان خود را بر روی پروژه هایی که امکان احیا دارند متمرکز‌ کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۵۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور در نشست ستاد رفع موانع تولید استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به نرخ بالای بیکاری کرمانشاه گفت: در این ‌شرایط سخت که دشمنان برای این‌ نظام مشکل ایجاد کرده اند نباید از هیچ‌ ظرفیتی غافل شویم و با تمام امکانات دست به اقدام بزنیم.

وی گفت: اگر واحدهایی کاملا از کار افتاده اند سرمایه گذاری و تلاش برای آنها بی فایده است، بلکه باید توان خود را بر روی پروژه هایی که امکان احیا دارند متمرکز‌ کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به پروژه اسید سیتریک کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: احیا این‌ کارخانه با توجه به اعلام ورشکستگی از سوی بانک، اقتصادی به نظر نمی‌ رسد با این حساب براساس هماهنگی با اداره ورشکستگی قوه قضاییه در صورت نیاز برای فعال سازی آن اقدام‌ خواهد شد.

وی تصریح کرد: تنها راه احیای شرکت اسید سیتریک کاهش تعرفه واردات شکر است.

وی افزود: وزارت صنعت موظف است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شستا به این موضوع رسیدگی کند و اگر نتوانیم آن را احیا کنیم از دستور کار خارج خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به پروژه راکد کارخانه کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 2 سرمایه گذار برای فعال کردن آن اعلام آمادگی کرده اند که باید برای شروع کار، معارضان زمین کارخانه تعیین ‌تکلیف شوند.

 دین پرست در رابطه با پروژه پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: 11 بانک در قالب یک‌ کنسرسیوم و با محوریت بانک ملی در زمینه ساخت پالایشگاه آناهیتا اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت: یک‌ کنسرسیوم ایرانی - چینی سه میلیارد و 700 میلیون یورو برای این پروژه اختصاص داده است.

ارسال نظرات