حامی طرح اکرام ایتام کمیته امداد به مدت ده سال تمام داراییش را در مسیر خدمت به فرزند معنوی خود هزینه کرده و تنها دلیلش را از انجام کار خیر رضایت خداوند عنوان می کند.
کد خبر: ۹۰۳۶۵۱۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۱
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان، امین شهرکی مقدم، حامی طرح اکرام ایتام متولد سال ۶۱ و ساکن شهرستان زاهدان بوده که تمام همت، تلاش و وقت خود را صرف خدمت به خانوار‌های ایتام تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان کرده است.

از آنجایی که ماه مبارک رمضان سال ۸۸ در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل بود، طرح اکرام را در دانشگاه مشهد اجرا کردند و تصمیم گرفت در استان خود حامی یکی از یتیمان شود بنابراین در ایام شهادت امام علی (ع) به کمیته امداد منطقه ۴ زاهدان و محل سکونت مراجعه و حمایت یکی از فرزندان یتیم این نهاد را به عهده گرفت.

وی گفت: به دلیل اینکه با همسرم معمولا مشورت می‌کنم در زمینه انجام کار خیر خیلی استقبال کردند همچنین از طرفی همسرم خیلی علاقه‌مند است به افراد مستضعف و نیازمند کمک کند به گونه‌ای که به مناسبت‌های شروع سال تحصیلی، تولد و سایر مناسبت‌ها همسرم هدیه غیرنقدی را انتخاب و از طریق کارکنان حوزه اکرام این نهاد به فرزند معنویم می‌رساند.

این حامی نیکوکار ادامه داد: معتقدم که به هر میزان که آدم توانمندتر باشد، میزان کمک و کمیت آن نیز باید افزایش یابد چنانچه هرگاه انسان کمک بیشتری داشته باشد، خمس و زکات بیشتری می‌پردازد.

شهرکی مقدم یادآور شد: دولت برنامه دارد که فقر را ریشه کن کند و این کار خوبی است که یارانه افراد با درآمد بالا را قطع کند البته در دنیا افراد سرشناسی هستند و موسسات خیریه نیز به نیازمندان کمک می‌کنند، اما این نه کافی است و نه مسئولیت من را سلب می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظرتان چه طور می‌شود آحاد جامعه را به ویژه خیران را به موضوع احسان و نیکوکاری تشویق کرد: گفت: اکثر مردم نیکوکار هستند و قلبا دوست دارند به مردم نیازمند کمک کنند. کمک کردن یک نیاز فطری است که مردم دارند.

این حامی نیکوکار گفت: من به کمیته امداد اعتماد کامل دارم اگرچه یک بخشی از مردم تصور اشتباهی دارند. بعضی‌ها نیز تصور می‌کنند که کمک کردن روزی ما را در زندگی کم می‌کند، اما من تصور دارم که برکت در زندگی جاری می‌شود و این را باید باور داشته باشند.

وی با اشاره به لحظه دیدار با فرزند معنوی خود گفت: تاکنون در نگاه بچه احساسی که من یتیم هستم را ندیدم و احساس پشتوانه داشتن را در کودک دیدم به طوری که کارنامه‌اش را می‌فرستد که اغلب نمرات عالی دارد و این حس خیلی خوبی است. درسش را می‌خواند و این به دلیل امیدی است که به خاطر پشتوانه داشتن به وجود آمده است؛ و همین حس خیلی ارزشمندی است که بتوان در کسی ایجاد کرد.

شهرکی مقدم با بیان اینکه باید احسان و نیکوکاری در جامعه فرهنگ سازی شود، گفت: سعی کنیم افزایش اعتماد عمومی جامعه را نسبت به امور خیر و طرح اکرام ایتام افزایش دهیم و این اعتماد و شفاف‌سازی و همچنین سامانه مشخص و حساب شده، برای حمایت افراد حامی از فرزندان معنویشان افزایش می‌یابد.

این حامی نیکوکار ادامه داد: یتیم نیاز به حامی محکم دارد بنابراین باید ماهی یک بار یا دوبار حامی با فرزند معنوی اش مشورت و درد و دل کند و این باعث می‌شود در حامی انگیزه بیشتری ایجاد و اگر این ارتباط مستمر باشد خیلی خوب است.

شهرکی مقدم با اشاره به خاطرات شیرین خود در طول زمان حمایت از فرزندان معنوی خود، افزود: در یک زمان خاصی برای واریز کمک نقدی که اقدام می‌کردم در کار‌های زندگی روزمره‌ام گشایش زودتری انجام می‌شد و اگر کمک‌ها را دیرتر واریز می‌کردم سرانجام آن کار دیرتر بو. ناخودآگاه متوجه این جریان می‌شدم و اگر هدیه جشن تولدش را می‌گرفتم آن روز یک اتفاق خوب می‌افتاد.

وی یادآور شد: در قرآن کریم آمده است که هرگاه کمک کنیم خداوند چند برابر آن را کمک می‌کند البته قرار نیست کمک مالی برسد. ممکن است اتفاقات غیر مادی خوب در زندگی ما اتفاق بی‌افتد.

این حامی نیکوکار افزود: به شدت اعتقاد دارم که کمک کردن نیاز خودمان است. ما نیازمندتر هستیم. در واقع نیاز خودمان را مرتفع می‌کنیم. یک انسان برای خوشبختی نیاز به تحصیل، شغل، ازدواج و فرزند دارد. ولی بالاتر از آن کمک به نیازمندان است که چنان حس خوشبختی را می‌دهد که افراد ثروتمند و مشهور ندارند. افرادی که در اقصی نقاط کشور و دورافتاده‌ترین نقاط ایران کمک می‌کنند آن‌ها اوج خوشبختی را در دست دارند و آرامش قلبی خاصی دارد و حیف است که بدون تجربه این حس، مرگ به سراغ انسان بیاید. صد برابر احساس خوشبختی می‌کنم وقتی به انسان نیازمندی کمک می‌کنم.
ارسال نظرات