احیای امر به معروف و نهی از منکردر شهرستان ارزوئیه

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در این نشست عنوان کرد:احیای امر به معروف و نهی از منکر همان چیزی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد و بیداری و آگاهی مسئله‌ای است که همه برای تحقق آن باید تلاش نماییم.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۶۵
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ؛ جلسه‌ی احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ارزوئیه برگزار شد. سرگرد پاسدار رضا اسماعیلی کاخ، فرمانده ناحیه سپاه ارزوئیه با اشاره بر اینکه امر به معروف را نباید صرف مسئله حجاب دانست، تصریح نمود:بحث آسیب‌های اجتماعی و از جمله طلاق موضوعی است که کارگروه‌های امربه معروف شهرستان آن را در دستور کار خود قرار خواهند داد.

وی در ادامه بیان کرد:مبنای تشکیل کارگروه‌ها بر این است که بتوانیم آسیب اجتماعی طلاق را که همچنین از جمله پنج آسیب مطرح شده از سمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برشمرده شده است، کاهش دهیم.

فرمانده ناحیه‌ی مقاومت بسیج سپاه ارزوئیه در این نشست عنوان کرد:احیای امر به معروف و نهی از منکر همان چیزی است که جامعه امروز به آن نیاز دارد و بیداری و آگاهی مسئله‌ای است که همه برای تحقق آن باید تلاش نماییم.

سرگرد پاسدار اسماعیلی کاخ با عنوان این موضوع که پیشگیری از طلاق با وجود آسیب‌های اجتماعی پیش روی آن، رو به افزایش است یادآور شد، در شهرستان تدابیری برای این امر اندیشیده شده بود که با تشکیل ستاد امر به معروف و با کمک و همراهی مسئولین در جهت یک اقدام اساسی و مهم جمع شده ایم.

آقای عنایت اله دهقان، رئیس دادگاه شهرستان ارزوئیه به یکی از عوامل آسیب اجتماعی طلاق اشاره کرد: وی با بیان اینکه ازدواج‌های امروز بر اساس هزینه‌های گزاف و آن هم بر سر مسئله‌ی چشم و هم چشمی انجام می‌گیرد خاطر نشان کرد: ناآگاهی خانواده‌ها هم به آن دامن می‌زند و به طلاق می‌انجامد.

دهقان افزود: عمده‌ترین موضوع در مسئله‌ی طلاق مواد مخدر است و آسیبی که از این طریق به خانواده تحمیل می‌شود، جبران ناپذیر است.

وی در پایان به هم کفر بودن در بحث ازدواج اشاره نمود و ابراز کرد:فرهنگ و تاثیری که از آن حاصل می‌شود در ایجاد روند زندگی سالم و اخلاقی نقش دارد و مهم است که این موضوع با آگاه سازی از سمت مشاوران و بالاخص خانواده‌ها در جهت ایجاد کانون گرم خانواده موثر است.

سرهنگ نجفی در بحث طلاق معضل اعتیاد را تایید نمود و یادآورشد که مسئله فقر به طور مستقیم نمی‌تواند دخیل باشد چرا که بسیاری از خانواده‌ها داریم که جدای از مسائل مالی آرامش دارند.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: کانون گرم خانواده هادر پی القائات دشمن مورد هدف قرار گرفته است که اقدامات انجام گرفته از سمت ناحیه‌ی مقاومت سپاه در مورد مسائل فرهنگی اجتماعی با به کارگیری کارشناسان مجرب در کارگاه‌های آموزشی، آگاه سازی خوبی را به همراه داشته است.

رئیس شبکه‌ی بهداشت اشاره‌ای به آمار ازدواج‌های با میانگین پایین‌تر از هجده سال که رو به رشد است داشت و ناآگاهی و دخالت ناآگاهانه و عدم تصمیم‌گیری صحیح را از جمله عوامل پیدایش همچنین موضوعاتی دانست که آسیب‌هایی را به همراه دارد.

با توجه به محوریت جلسه موضوع سند ۲۰۳۰ هم مورد بازیابی قرار گرفت و خاطرنشان کردند که مشکل این سند آموزش آزاد جنسی است در صورتی که خانواده‌ها خود موظف اند این مسائل را با آگاهی و آموزش صحیح به فرزندان بیاموزند و یادآور این موضوع شدند که رسیدن به جامعه اخلاقی نیازمند، کار تبلیغی، آموزشی و مهارت زندگی است.

منظری توکلی فرماندار شهرستان ارزوئیه با بیان اینکه تاکنون سانسور‌هایی از سمت ما مسئولین صورت گرفته بیان کرد: اقدامی که باید صورت می‌گرفته هنوز در دست انجام است و خروجی به همراه نداشته است؛ و آسیب اجتماعی طلاق که در شهرستان رو به رشد است جز یکی از پنج مولفه‌ی آسیب اجتماعی است.

حجت الاسلام دکتر نصرالله پور امام جمعه ارزوئیه با بیان اینکه هر کسی باید به اندازه‌ی توان خود برای رفع محرومیت‌های اجتماعی تلاش نماید ابراز کرد: این موضوع که بسیاری از مشکلات از بی تقوایی حاصل می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با ایمان قوی می‌توان تصمیمات درست گرفت که این تصمیمات درست پیش برنده‌ی یک حرکت مهم است که بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

سرگرد پاسدار امین ایوبی جانشین ناحیه مقاومت سپاه با این دیدگاه که مسائل قبل از ازدواج، حین و بعد از آن مهم است بیان کرد: امروز فضای مجازی پدیده‌ی بدتری به نام طلاق عاطفی را در دست گرفته است که آموزش‌های لازم در زمینه‌های اخلاقی، اجتماعی برای این نکته حائز اهمیت است.

سرگرد پاسدار رضا اسماعیلی کاخ، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در پایان مصوبات جلسه را با این مضمون که اداره‌ی آموزش و پرورش با ارتباط گیری خانواده‌ها و غنی سازی کادر مشاوره میتواند اقدامی اثربخش انجام دهد محور دوم را تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم برشمرد که از انواع جرایم اخلاقی و اجتماعی پیشگیری شود و راه اندازی کارگاه‌ها و کارگروه‌های قبل و بعد از ازدواج و کارگاه‌های آموزش همسرداری را در دستور کار فعالیت ستاد امر به معروف شهرستان مطرح نمود
ارسال نظرات
آخرین اخبار