خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز:
فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز: اظهار کرد: عفاف و حیا ، یک حالت درونی است که انسان را از گناه و حرام باز می دارد و آثار آن در گفتار و کردارانسان نمود پیدا می کند. حجاب در حقیقت همان نمود عفاف در نوع پوشش است.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۶۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱

سرهنگ اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرن فاطمه معصومه(ع) و روز دختر و هفته عفاف و حجاب در خصوص تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص حجاب دظهار کرد: پوشش معرف شخصیت و عفت زن مومن است و به او تشخص می بخشد.
وی ادامه داد: حجاب کامل و مطابق با دستورات شرع مقدس سبب می گردد که افراد لاابالی جرات نکنند به او جسارت کرده و به دیده شهوت و هوسرانی به او بنگرند چرا که نظر اسلام این است که با وجود حجاب نگاه غیر جنسی به زن محقق می گردد. 
فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز تاکید کرد: فراموش نکنیم عفاف و حجاب اختصاص به زن ندارد و مردان نیز باید عفاف داشته باشند که این عفت از سوی مرد باید در عفاف زبان، چشم، دست و گوش نمود بیشتری داشته باشد، از این طریق امنیتی که باید در نظام اسلامی محقق می گردد.
طاهر خانی با بیان این نکته که عفاف و حجاب پیامدهای فردی و اجتماعی مجزایی با خود به همراه دارد، توضیح داد: عفاف و حجاب دو ارزش اخلاقی در جامعه بشری بویژه جوامع اسلامی است که در کنار هم و گاه به جای هم به کار گرفته می شود، نمی توان گفت که هر فرد اجازه دارد به خواست خود در جامعه ظاهر شد، حجاب افراد جامعه را می سازد، با یک قدم اشتباه فرد ممکن است سایرین نیز تحت تاثیر قرار بگیرند، از طرفی بودن حجاب امنیت خود فرد هم مورد حجمه قرار می گیرد، ارزش انسانی ای که در اسلام برای تک تک افراد تعریف شده است هم زیر سوال می رود.
این مسئول ابراز کرد: حجاب یک امر ظاهری و بیرونی است و در حقیقت پوشش ظاهری افراد، بویژه زنان را حجاب می گویند. 
طاهر خانی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: عفاف و حیا ، یک حالت درونی است که انسان را از گناه و حرام باز می دارد و آثار آن در گفتار و کردارانسان نمود پیدا می کند. حجاب در حقیقت همان نمود عفاف در نوع پوشش است.
3001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها