خبرهای داغ:
اکبرشاهی گفت: ۳۲ هزار خانواده معلول در استان وجود دارد که این آمار به تفکیک جامعه معلولان، 15هزار و 353 نفر است که بیشترین افراد تحت پوشش این اداره است.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۵۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ۲۵ طرح بهزیستی در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان قزوبن رونمایی شدند.
این طرح ها شامل مرکز مشاوره دنیای درون، مرکز خدمات روان شناختی و مشاوره رفتار، مرکز مشاوره روان پویا، مرکز ژنتیک دکتر کوروش، کمپ مهاجر دوباره، گروه همیار دامداری زنان سرپرست خانوار، موسسه پویندگان آرامش سبز نیکان، موسسه خیریه مسلمیه، مهدکودک روستای آنا، مهدکودک روستایی ترانه های کودکی، مهدکودک حبه انگور و مهد کودک روشانا می باشد.
همچنین مهد کودک مدادرنگی، مهد کودک اندیشه، اورژانس اجتماعی اقبالیه، مرکز معلولان ذهنی بالای 14 سال دختران پویا، مرکز ذهنی زیر 14 سال طلیعه، مرکز سالمندان روزانه هور، مجتمع خدمات بهزیستی آفتاب، مرکز معلولان جسمی روزانه پارسا و یک واحد مسکن دومعلولی و مرکز اقامتی بلند مدت اجتماع درمان مدار هوشیاران خدمتگزار نیز از دیگر طرح هایی است که امروز به بهره برداری رسید.
فرهاد اکبرشاهی مدیر اداره بهزیستی شهرستان قزوین با ارائه آماری از جامعه تحت پوشش این اداره گفت: ۳۲ هزار خانواده معلول در استان وجود دارد که این آمار به تفکیک جامعه معلولان، 15هزار و 353 نفر است که بیشترین افراد تحت پوشش این اداره است.
وی گفت: از این تعداد به تفکیک 2هزار و 48نفر نابینا و کم بینا، چهار هزار و 839 نفر معلول جسمی حرکتی،2هزار و 786 نفر معلول ذهنی، 865نفر دارای مشکلات سلامت روان، 2هزار و 729نفر ناشنوا و کم شنوا و هزار و 330نفر دارای مشکلات گفتاری می باشند.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان قزوین ضمن اشاره به آمار مستمری بگیران این اداره اظهار کرد: 2هزار و 848 نفر مستمری بگیر بهزیستی در شهرستان قزوین وجود دارد و مبلغ مستمری ماهانه پیش از این به ازای هر نفر 530هزار ریال بود اما از سال 96 بر اساس قانون سازمان هدفمندسازی یارانه ها این میزان تغییر کرد و به ازای هر نفر 950 هزار ریال اضافه شد.
اکبرشاهی عنوان کرد: شهرستان قزوین دارای 12 مرکز توانبخشی، پنج مرکز شبانه روزی سالمندان، چهار مرکز معلولان ذهنی، سه مرکز روان و 13 مرکز روزانه است که 2 مورد آن مختص سالمندان است، 3 مرکز جسمی حرکتی، یک مرکز معلولان ضایعه نخاعی، یک مرکز کودکان نیمه شنوا و ناشنوا، یک مرکز روزانه روان و یک مرکز معلولان ذهنی در قزوین می باشد.
وی افزود: فعالیت 6مهدکودک شهری، 12مهد کودک روستایی، 2موسسه خیریه، 2 اورژانس اجتماعی، 10 کمپ و 6 پایگاه سلامت اجتماعی از دیگر ظرفیت های بهزیستی شهرستان قزوین می باشد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها