خبرهای داغ:
استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو:

مسجد، مرکز تولید و اصلاح افکار است

استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو گفت: مسجد، صرفا برای سجده نیست بلکه مکان ادب آموزی بوده و مرکز تولید و اصلاح افکار است.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۸۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین صادقی در دورهمی توانمند سازی و هم اندیشی ارکان مساجد و پایگاه های حوزه های ماکو که در مسجد جامع ماکو ترتیب یافت، اظهار کرد: هرکس حرمت مسجد را نگهدارد، در روز قیامت خوشحالی به وی دست خواهد داد و خوشبخت خواهد شد.

 وی افزود: متولیان امور مساجد، نمازگزاران و بسیجیان باید حرمت مساجد، حسینیه ها و مجموعه تکایا و امام زاده ها را حفظ کنند.

استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو بر لزوم عمل به فرموده های پیامبر مکرم اسلام (ص) در حول محور اهمیت مساجد در دین مبین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: عبادت در جهت رشد وجود انسانی بشر در مساجد پسندیده تر است.

 وی با تاکید بر اینکه علم آموزی و دانش اندوزی از مساجد شروع شده است، خاطرنشان کرد: مسجد صرفا برای سجده نیست بلکه مکان ادب آموزی نیز بوده و مرکز تولید و اصلاح افکار است، از زمانی که از مساجد دور شده ایم، درصد انسانیت اصیل بشر رو به کاهش است.

این فعال فرهنگی افزایش آمار طلاق، اختلاف های قوی، رشوه خواری، حرام خواری و غیره را نشات گرفته از دوری از مساجد عنوان کرد.

 رئیس حوزه علمیه برادران ماکو رشد و تعالی و خدمت بی منت را از ویژگی های انسان اهل مسجد دانست و خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران از مساجد برخواستند و نگذاشتند مساجد به دست نااهلان بیفتد، متولیان امر باید در راستای پیشرفت فکری بروز با دنیا باشند.

 استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو، ایران را کشوری دارای دموکراسی عنوان کرد و گفت: آموزش مردمان در تصمیم گیری، شناخت انسان ها و در نتیجه رای درست باید از سوی نهاد های آموزشی ارائه شود.

 وی بر لزوم تقویت پیوند ناگسستنی سیاست از دیانت تاکید کرد و افزود: مساجد، وظیفه تقویت انسان های به بلوغ فکری رسیده را دارند؛ مسئولین نظام جمهوری اسلامی موظف به هماهنگی با اهل مسجد در امورات کشوری هستند.

 انتهای پیام

ارسال نظرات