خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با اعلام اینکه 71 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 128 هزار نفر تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: 35 هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد مورد استعداد سنجی اشتغال قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۶۲
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی، با بیان اینکه سال گذشته بیش از 13 هزار مددجو با هزینه کمیته امداد استان در دوره‌های فنی و حرفه ای شرکت کردند، افزود: در این مدت برای یک هزار و 145 مددجو از طریق مراکز کاریابی فرصت شغلی فراهم شد.                                                                               

وی ادامه داد: با هدف اشتغال زایی برای مددجویان، کمیته امداد بسته‌های تشویقی برای بنگاه‌های تولیدی در نظر گرفته است که در سال اول اشتغال 100 درصد و در سال دوم 50 درصد سهم بیمه مددجو را پرداخت می کند.                                                                        

کلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته 54 درصد از تسهیلات اشتغال با استفاده از منابع بانکی در روستاهای استان هزینه شد تا از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود، بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد در سال گذشته 104 میلیارد تومان بود که 84 درصد آن جذب شد.                         

وی با تاکید به اینکه برای مددجویی که می خواهد خودکفا شود پیدا کردن ضامن بانکی کار سختی است، گفت: مجلس شورای اسلامی در تسهیل شرایط اعطای تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد راهکارهای مناسب و عملیاتی تصویب کند.    

کلامی با یادآوری اینکه 20 میلیارد تومان وام اشتغال در سال گذشته از منابع صندوق امداد ولایت به مددجویان پرداخت شد، افزود: در این مدت 141 دستگاه نیسان وانت و 17 دستگاه تراکتور از طریق صندوق کارافرینی امید و صندوق توسعه ملی در اختیار مددجویان مستعد اشتغال قرار گرفت.                                                                                                                

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری بهترین محل برای جذب خیران و شناسائی نیازمندان هستند، گفت: 60 مرکز نیکوکاری در استان آذربایجان شرقی فعال هستند که این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از 100 مرکز افزایش می یابد.                                                           کلامی با بیان اینکه معتقدیم حمایت صرف از مددجویان به رکود و تنبلی اجتماعی دامن می زند، عنوان کرد: رویکرد کمیته امداد از پرداخت کمک های بلاعوض به سمت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مددجویان است.                                                                                

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی جزء چهار استان سالمند کشور است، گفت: تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی منعقد کردیم مددجویان معرفی شده پس از آموزش دوره‌های پرستاری و کمک پرستاری سالمندان در مراکز درمانی استان جذب خواهند شد.                     

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین افزود: در تفاهم نامه با انجمن داروخانه های استان دوره آموزش نسخه‌پیچی و نسخه خوانی داروخانه‌ها برای مددجویان برگزار و آنان پس از دریافت گواهینامه، در داروخانه‌ها مشغول به کار خواهند شد.                                          

کلامی ادامه داد: امسال 35 نفر از مددجویان شهرستان جلفا در دوره آموزشی پرستاری و کمک پرستاری شرکت کردند تا پس از آموزش، در مراکز درمانی جذب شوند.                                

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌های شغلی و مشاغل باید مبتنی بر نیاز بازار باشد، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان علاوه بر استقلال اقتصادی باعث عزت خانوارهای مددجویان می‌شود.                                                                                                             

کلامی از ایجاد مرکز نیکوکاری یاوران اشتغال باهدف جذب خیران اشتغال و اشتغال زایی برای مددجویان خبر داد و بیان کرد: در سال گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال و آموزش های فنی و حرفه ای چهار هزار و 200 مددجو خودکفا و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.               

وی افزود: خودکفا شدن به معنای پرداخت وام اشتغال نیست، بلکه مجریان طرح های اشتغال پس از گذراندن دوره‌های آموزشی فنی و حرفه ای و دریافت تسهیلات اشتغال تا پنج سال توسط ناظران کمیته امداد نظارت و ارزیابی می شوند.                                                             

کلامی ادامه داد: مجری طرح اشتغال باید به درآمد پایدار 930 هزار تومانی در ماه دست یابد تا از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شود.                                                                      

مدیرکل کمیته امداد استان با اعلام اینکه امسال بزرگترین مناقصه فرش را در استان برگزار کردیم، گفت: تاکنون 700 میلیون تومان از فرش‌های بافته شده مددجویان توسط این نهاد به فروش رسیده است.                                                                                 

ارسال نظرات
پر بیننده ها