رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس:
مسئول پژوهشگاه دفاع مقدس گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که گنجینه دفاع مقدس را وارد کتابهای درسی کودکان و نوجوانان کنیم.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۴۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار محمدنبی رودکی در اختتامیه چهاردهمین جشنواره علمی فرهنگی فرهنگیان بسیجی گفت: کارهایی که امروز به عنوان ضرورت و نیاز در آموزش و پرورش حس می شود در عمده این مقایلات ذکر شده و می تواند تبدیل به راهکار شود تا از طریق آن ها شاهد تاثیر بسیاری در آموزش و پرورش باشیم و یا حتی این ها را در کتب درسی و سایر دستگاه آموزشی قید کنیم. 

رودکی بیان کرد: رهبری گفتتد پیشرفت و خلاقیت ها در آموزش و پرورش است. ایشان همچنین گفته اند باید نقاط برجسته دفاع مقدس به کتاب های درسی منتقل شود. 

وی با اشاره به شخصیت دهقان فداکار در کتب درسی گفت: ریز علی خواجوی یک مصداق ایثار بود اما با آن قلمی که نوشته شده بود ماندگار شده است . ما هزاران مصداق شجاعت در دفاع مقدس را داشتیم که کمتر به آنها پرداخته ایم.خوشبختانه آموزش و پرورش در دیک دهه گذشته اقداماتی را انجام داده است اما حق مطلب ایستادگی  ما در مقابل ۳۵کشور ادا نشده است.

وی بیان کرد: ما به عنوان پژوهشگاه علوم و معارف دانشگاه فرهنگیان با کمک و همکاری سایر دستگاه ها حدود یک سال است که در حال برنامه ریزی هستیم که گنجینه دفاع مقدس را وارد کتابهای درسی کودکان و نوجوانان کنیم. تاکید من برای قید شدن شخصیت های دفاع مقدس در کتب درسی به این دلیل است که کتاب های درسی عنصری ماندگار است و تاثیر پذیری فراوانی دارد. همچنین سواد رسانه ای می تواند با تهاجم های رسانه ای مقابله کند. 

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه کرد: دفاع مقدس یک روزی دانشگاه انسان سازی بوده است.دفاع مقدس هشت ساله ما بقا و قوام نظام را می تواند تضمین کند. 

ارسال نظرات