استاد حوزه و دانشگاه گفت: حجاب و عفاف مستلزم نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگسازی دقیق در جامعه است.
کد خبر: ۹۰۳۶۳۲۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال وبختیاری؛ به مناسبت میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها)  و هفته عفاف و حجاب و دهه کرامت، مراسم جشنی با حضور خواهران بسیجی حوزه مقاومت بسیج فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان اردل در سالن مهرگان این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام همتی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با تبریک دهه کرامت، بیان داشت: حجاب در لغت به معنای مانع و پرده و پوشش آمده است.

وی افزود: پوشش معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب می گردد که افراد لا ابالی جرأت نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند.

همتی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم  گفت: زنان مؤمن برای این که مورد آزار افراد هرزه قرار نگیرند، به گونه ای خود را بپوشانند که زمینه ای برای بی حرمتی به آنها فراهم نگردد.

وی عنوان کرد: خداوند در این فرموده اش، ابتدا فلسفه ی حجاب ر ا تبیین می کند و با تهدید و زور دستور حجاب ر ا مطرح نمی کند و سپس به بیان الگوی عملی پوشش، یعنی جلباب که پوشش خاص آن زمان بوده است، اشاره می کند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در اینجا می توان نتیجه گرفت که برای ایجاد فرهنگ حجاب و پوشش مناسب در جامعه، باید ابتدا پایه های اعتقادی و بینش افراد را نسبت به این موضوع محکم کنید و این مهم به معنای نهادینه سازی باورهای درست و فرهنگسازی دقیق در جامعه است.

ارسال نظرات