خبرهای داغ:
یک پ‍ژوهشگر مسکن گفت : میزان خانه های خالی در ده سال اخیر 4 برابر شده و رشد خانه هالی سالیانه 17 درصد بوده است .
کد خبر: ۹۰۳۶۲۷۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، وحید عزیزی پژوهشگر مسکن شب گذشته با حضور در برنامه پایش با تشریح وضعیت مسکن کشور گفت : میانگین هر متر مربع قیمت مسکن طبق آمار مرکز پزوهش های مجلس از سال 80 و با تغییر نگاه به مسکن افزایش قیمت ها شروع شد . روند افزایش قیمت مسکن شروع شد تا به اینجا رسید که در هر حال حاضر قیمت هر متر مربع مسکن طبق آمار مرکز آمار 6 میلیون تومان است .

این پ‍ژوهشگر مسکن گفت : آمار بانک مرکزی برخلاف مرکز آمار است و عنوان می کند میانگین هر متر مربع مسکن در تهران 6.5 میلیون تومان است .مسکن تولیدی در بین سال های 55 تا 65 بیشتر مصرفی بود ، در آن سال ها 20 درصد مسکن های ساخته شده برای سرمایه گذاری بود و 80 درصد آن نیاز مصرفی بود .

وی افزود : در حال حاضر مسکن به یک کالای مصرفی تبدیل شده است ، در ده سال اخیر دو سوم از کل مسکن های ساخته شده با نیت و هدف سرمایه گذاری ساخته شده است . در ده سال اخیر میزان خاله های خالی 4 برابر رشد کرده و میزان رشد این مسکن ها سالیانه 17 درصد بوده است .

عزیزی گفت : با وجود مشخص بودن میزان خانه های خالی متاسفانه وزارت مسکن قانون اخذ مالیات بر خانه های خالی را اجرا نمی کند .

در ادامه این برنامه مجری با نشان دادن عکس همایش سازمان نظام مهندسی در هتل مجلل و لوکس از هزینه های اضافه انتقاد کرد و گفت : چه لرومی دارد که سازمان نظام مهندسی همایش خود را در هتل های مجلل برگزار بکند ، مگر رئیس جمهور دستور نداده بود که دولت و سازمان های دولتی و عمومی غیردولتی از هزینه اضافه جلوگیری کنند .

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها