جعفر قادری گفت: نظام بانکی کارآمد رونق و رشد اقتصادی را سبب خواهد شدافزایش تفاوت نرخ های بهره نظام بانکی را ناکارآمد می کند و عکس این موضوع نیز صادق است یعنی نظام بانکی ناکارآمد، نرخ های بهره را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۶۶
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

 جعفر قادری نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک ها یکی از مهمترین واسطه های مالی درنظام اقتصادی اند که جذب منابع و تبدیل آن به وجوه برای فعالیت های سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی را بر عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه نظام بانکی کارآمد رونق و رشد اقتصادی را سبب خواهد شد افزود: افزایش تفاوت نرخ های بهره نظام بانکی را ناکارآمد می کند و عکس این موضوع نیز صادق است یعنی نظام بانکی ناکارآمد، نرخ های بهره را افزایش می دهد.

قادری در خاتمه افزود: تفاوت نرخ سود بانکی به معنای تفاوت نرخ بهره دریافتی از تسهیلات و نرخ بهره پرداختی بابت سپرده ها است و به نوعی می تواند نشان دهنده کارایی بانک ها و استفاده بهینه از منابع باشد لذا هر چه تفاوت بین نرخ بهره دریافتی و پرداختی بانک بیشتر باشد سهم بانک ها از بهره به دست آمده به بهای پرداخت کمتر به سپرده گداران بالاتر و هزینه عملیاتی و تخصیص منابع بانکی غیر بهینه خواهد بود.

ارسال نظرات