خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد

پیش‌بینی تمهیدات‌آموزشی برای‌حجاج

حجت الاسلام احمدی گفت: در آستانه اعزام زائران بیت الله الحرام به سفر معنوی حج و آماده سازی تمهیدات برای این سفر هستیم.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۴۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، ویژه برنامه " با کاروان حج" به مناسبت فرارسیدن ایام حج، پیرامون آخرین اقدامات آموزشی بعثه مقام معظم رهبری برای حج۹۷ در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید احمدی مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.


مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در مصاحبه با رادیو گفت و گو بیان داشت: در آستانه اعزام زائران بیت الله الحرام به سفر معنوی حج و آماده سازی تمهیدات برای این سفر هستیم.

وی افزود: در روایات و کلام بزرگان ما شرط استفاده از این سفر، کسب معرفت به مراسم حج و این مهمانی بزرگ است. به همین خاطر تمهیداتی را برای زائران بیت الله الحرام قبل از اعزام در ایران اندیشیده ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ جلسه کاروانی برای زائران بیت الله الحرام در ایران پیش بینی شده که اکثر کاروان ها در حال برگزاری این جلسات هستند. در مدینه و مکه نیز حدود ۱۰ تا ۱۵ جلسه دیگر برای زائران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی عنوان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات کاروانی در ایران، جلسات ویژه ای هم برای بانوان در مراکز استان ها و شهرهای بزرگ پیش بینی و اجرا شده است. همچنین جلسات خاصی را برای زائران فرهیخته پیش بینی کرده ایم.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در ادامه این برنامه یادآور شد: علاوه بر این، حدود ۶۰ جلسه آموزشی از طریق سامانه آموزشی مجازی که به صورت آنلاین ارائه شد برگزار گردید و بیش از هزار نفر از این جلسات استفاده کردند.

وی به اجرای همایش های متمرکز در استان ها اشاره کرد و گفت: همایش های متمرکزی را در استان ها اجرا کردیم تا ضمن انس بیشتر زائران با فضای معنوی حج ، با تجمع در یک مکان و نماز های مخصوص حج نیز آشنا شوند. علاوه بر این بسته های آموزشی خاصی که به صورت الکترونیکی و کتاب و لوح های فشرده آماده شده در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام احمدی با بیان توصیه های معنوی به زائران حج گفت: توصیه می شود زائران در روزهای آخر مانده به سفر، انس بیشتری با قرآن برقرار کنند و با فرستادن صلوات قرآنی به روح مطهر پیامبر اکرم (ص) و ائمه بقیع(ع) و همچنین با مطالعه کتبی که در اختیار آنها است معرفت بیشتری نسبت به این سفر معنوی کسب کنند.

مدیر کل آموزش بعثه مقام معظم رهبری در پایان یادآور شد: تقاضای ما از زائران این است که ضمن شرکت در جلسات مربوط به سفر حج که در ایران برگزار می شود به توصیه های سلامت و بهداشت کاروان توجه کنند و آمادگی روحی و معنوی خود را برای این سفر افزایش دهند.

 

منبع: رادیو گفت و گو

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار