خبرهای داغ:
پرونده بیست و یکمین دوره از مسابقات جام جهانی با قهرمانی تیم فوتبال فرانسه بسته شد تا فرانسه برای دومین بار در تاریخ قهرمان مهمترین تورنمنت فوتبال دنیا باشد.
کد خبر: ۹۰۳۶۲۳۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، روسیه برای یک ماه تبدیل به پایتخت فوتبال دنیا شد تا با برگزاری بزرگترین رویداد فوتبال دنیا در کانون توجه قرار بگیرد. جام جهانی ۲۰۱۸ با شکوه فراوان در روسیه برگزار شد و به پایان رسید و در سالی که تک ستاره ها حرفی در این مسابقات نداشتند، فرانسوی ها با هدایت دیدیه دشان موفق به فتح این مسابقات شدند. در بین رکوردهای ثبت شده در این مسابقات نام تیم ملی کشورمان در کنار پرو و دانمارک بعنوان تیم هایی با کمترین گل خورده به ثبت رسیده است. در این گزارش به بررسی عملکرد تیمهای حاضر در این مسابقات و معرفی برترین ها در آیتم های مختلف می پردازیم.

* بیرانوند هم اولین و هم بیست و سومین گلر جام
علیرضا بیرانوند با خوردن تنها دو گل در جام جهانی از این نظر یکی از برترین گلرهای جام جهانی بود. اما به لحاظ تعداد سیو او در رده بیست و سوم گلرهای برتر جام جهانی قرار گرفت. کورتوا دروازه‌بان نامدار تیم ملی بلژیک که با این تیم به رده سوم این مسابقات رسید با ۲۷ سیو موفق در جام جهانی بهترین عملکرد را داشت و پس از وی نیز گیرمو اوچوا دروازه بان تیم ملی بلژیک با ۲۵ سیو موفق در رده دوم قرار گرفت. کسپر اشمایکل دروازه بان محبوب تیم ملی دانمارک نیز با ۱۷ سیو موفق بهترین عملکرد را در این زمینه داشت.

این آمار در حالی ثبت شد  آلیسون بکر دروازه بان تیم ملی برزیل به همراه فرناندو مسولرا دروازه بان تیم ملی اروگوئه، رابین اولسن دروازه بان تیم ملی سوئد، هوگو لورسی دروازه بان تیم ملی فرانسه و کورتوا دروازه بان تیم ملی بلژیک با ۳ کلین شیت بیشترین تعداد کلین شیت را در این مسابقات داشتند. همچنین تیم ملی فرانسه با ۴ کلین شیت در  این مسابقات دارای بیشترین کلین شیت شد.

* شکست فلسفه فوتبال مالکانه
این مسابقات در حالی به پایان رسید که همه تیم هایی که فوتبال مالکانه ارائه می دادند توفیقی در آن نیافتند. اسپانیا در این مسابقات همانطور که انتظار می رفت مالکانه ترین فوتبال ممکن را ارائه داد. این تیم با معدل ۷۴ درصد مالکیت در هر بازی از این نظر حرف اول را زد. پس از اسپانیایی ها، تیم ملی آلمان با ۷۱ درصد مالکیت در هر بازی تیم دوم  و آرژانتین نیز با معدل ۶۵ درصد مالکیت در هر بازی تیم سوم بود.

هیچ یک از سه تیم اسم و رسم دار فوتبال دنیا که از سابقه قهرمانی در جام جهانی هم برخوردار بودند در این دوره از بازی ها توفیقی نیافتند. آلمان در مرحله گروهی مسابقات به بدترین شکل ممکن حذف شد و دو تیم اسپانیا و آرژانتین نیز در مرحله یک شانزدهم مسابقات حذف شدند.

* کروات ها پرخطاترین تیم مسابقات
این مسابقات در حالی به پایان رسید که تیم ملی کرواسی با ثبت ۱۱۲ خطا، پر خطاترین تیم این مسابقات شد. بلژیک با ۹۹ و روسیه با ۹۵ خطا دومین و سومین تیم پر خطا در این مسابقات بودند. تیم ملی ایران در ۳ دیداری که در این مسابقات به میدان رفت جمعا ۴۴ خطا مرتکب شد.

از نظر متوسط تعداد خطا در هر بازی تیم ملی کره جنوبی با ۶۳ خطا در ۳ مسابقه و معدل ۲۱ خطا در هر بازی در رده اول قرار می‌گیرد و مراکش با ۶۲ خطا در ۳ بازی و روسیه ۹۵ خطا در ۵ بازی در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

* بلژیک هجومی‌ترین تیم جهان
بلژیکی‌ها که در نهایت هم در رده سوم جام جهانی قرار گرفتند، با ۱۶ گل زده دارای بهترین عملکرد در فاز تهاجمی این مسابقات شدند. کرواسی و فرانسه با ۱۴ گل و انگلستان با ۱۲ گل دیگر تیم های تهاجمی جام جهانی روسیه بودند. 

پرو، کاستاریکا، لهستان، مصر، آلمان، استرالیا، ایران، صربستان، عربستان، ایسلند، مراکش و پاناما هر کدام با زدن تنها دو گل دارای ضعیف ترین خط حمله در این مسابقات بودند.

* کرواسی شوتزن‌ترین تیم جام
تیم فوتبال کرواسی نایب قهرمان جام جهانی با ۱۱۴ شوت به سمت دروازه حریفان شوتزن ترین تیم مسابقات شد. بعد از کروات‌ها، بلژیکی‌ها با ۱۰۶ و برزیلی ها با ۱۰۴ شوت در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. این در حالی است که بلژیک و برزیل هر کدام با ۴۰ شوت در چارچوب از این نظر حرف اول را زدند و فرانسه قهرمان جدید جهان با ۳۰ شوت در چارچوب در رده بعدی قرار گرفت.

* اسپانیا دقیق ترین تیم جهان
تیم ملی اسپانیا که بیشتر از مرحله یک شانزدهم نهایی موفق به صعود نشد و کلا چهار بار در روسیه به میدان رفت، با ۹۱درصد دقت در پاس، دقیق‌ترین تیم مسابقات شد. قهرمان سابق جهان به طور متوسط در هر بازی ۷۷۰ پاس رد و بدل کرد که ۹۱ درصد آن را پاس های سالم و صحیح تشکیل می دادند. اسپانیایی ها رکورد بیشترین تعداد پاس در هر بازی را هم از آن خود کردند.

آلمانی ها با ۸۸ و برزیلی با ۸۷ درصد دقت در پاس در این مسابقات بعد از اسپانیا در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

* بیشترین کرنر برای برزیل
تیم ملی برزیل که از جمله مدعیان ناکام جام جهانی روسیه بود، در مجموع مسابقاتی که به میدان رفت ۴۱ ضربه کرنر به دست آورد تا از این نظر حرف اول را در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی بزند. کرواسی نزدیک ترین تیم به برزیل بود که در این مسابقات بازیکنانش ۴۰ بار ضربات کرنر زدند. تیم های ملی ایران و پاناما هر یک با ۵ ضربه کرنر کمترین کرنر را در این مسابقات به دست آوردند. 

* بازیکن سوئد و بیشترین کارت زرد
سباستین لارسن هافبک ۳۳ ساله تیم ملی سوئد با دریافت ۳ کارت زرد در این مسابقات رکورددار دریافت بیشترین اخطار  شد. در این دوره از مسابقات داوران کلا ۴ بار کارت قرمز را به نشانه اخراج بازیکن از جیب خارج کردند که این چهار کارت قرمز به میشائیل لانگ از دانمارک، ایگور اسمولنیکوف از روسیه، ژروم بواتنگ از آلمان و کارلس سانچز از کلمبیا رسید. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها