جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور گستره زنان ودختران روستاهای منطقه عشایری مشایخ و چغاخور برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۴۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ جشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه (سلام الله علیها)و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب با حضور گستره زنان ودختران روستاهای معدن و کل کله از حوزه مقاومت بسیج عشایری امام رضا علیه السلام  مشایخ و چغاخور برگزار شد.

حجت الاسلام سید محسن حسینیان در این مراسم، ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بیان کرد: بنا بر روایات وارده، زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برابر با زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها است .

این کارشناس مسایل دینی افزود: خدای متعال تمام جلال و جبروت حضرت زهرا سلام الله علیها را در حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار داده است و به فرموده حضرت امام صادق علیه السلام، تمام شیعیان با شفاعت حضرت وارد بهشت می شوند.

حسینیان با طرح این سئوال که این جایگاه ویژه و این مقام و منزلت والا حاصل چه چیزی است؟ و چرا فرعونها، نمرودها، یزیدها، رضا خان ها و صدام های زمانه با تمام قدرت و شوکت دنیویشان نابود شدند و هیچ اثری از آنها جز نکبت باقی نماند؟، گفت: این عزت و عظمت حاصل رعایت حد و مرزهای الهی است.

وی تصریح کرد: آنها که رنگ الهی گرفتند هر چند از عمر مبارکشان چیزی نگذشته بود و مورد اذیت و آزارها و تهمت و دشنام دشمن قرار گرفتند، اما در بطن تاریخ و در قلب انسانهای حقیقت جو ماندگار شدند.

وی در ادامه گفت: اسلام دین سختی و ناراحتی نیست؛ بلکه دین شادی و نشاط است و به هرچه که دستور داده شده نفعی برای زندگی فردی و اجتماعی و خانوادگی انسانها وجود دارد.

این کارشناس مسایل دینی، اظهار کرد: اسلام برای اینکه سلامت روانی انسان و خانواده و جامعه را تامین کرده و موجبات رشد و تعالی فرد و اجتماع را در سایه این آرامش فراهم نماید، عفاف و حجاب را ضروری دانسته؛ اما دشمن هم طبق گفته خودشان به این حقیقت پی برده اند که تنها با فاسد کردن جامعه و با رواج بی حجابی و بی عفتی می توانند نظام اسلامی را از پای درآورند .

حسینیان گفت: حجاب طبق فرموده حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی کامل زن مسلمان که حجاب را کلید حضور و ظهور اجتماعی زن می دانند، نه تنها مانع آزادی زن نمی شود؛ بلکه به او کمک می کند تا در جامعه با آرامش کامل و به دور از خطرات و آسیب ها برای خود و دیگران، مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد.

وی افزود: زن به فرموده رسول گرامی اسلام به گل شبیه است، لذا ضروریست تا این گوهر وجودی خویش را و این عزت و ارزشی که خداوند به او داده را قدر دانسته و حفظ کند تا بتواند در سایه آن، وظیفه بسیار بزرگ خود را که تربیت انسان و ایجاد و حفظ آرامش برای همسر و فرزندان است را به خوبی انجام دهد.

این کارشناس مسایل دینی در پایان ضمن اشاره به واقعه 21 تیرماه سال 1314 ه . ش ؛ سالروز حمله سربازان رضاخان به هزاران نفر مردمی که بر علیه خواسته های نامشروع و احمقانه رضاخان مبنی بر کشف حجاب و جایگزین کردن پوشش غرب با هدف پیشرفت و تجدد گرایی قیام کرده بودند، که عده زیادی از مردم بی گناه در این واقعه به خاک و خون کشیده شدند، بیان کرد: این گوهر گرانبها آسان به دست ما نرسیده و عزیزان زیادی در این راه جان خود را فدا کردند تا این ارزش الهی حفظ شود، لذا همه ما در قبال حفظ آن مسئولیم.

در پایان این مراسم یکی از ذاکرین اهل بیت علیه اسلام به مولودیه خوانی در وصف کریمه اهل بیت علیها سلام پرداخت.

ارسال نظرات