وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مدارس لاکچری تبلیغات فریبنده برای جذب خانواده‌ها دارند گفت: مردم فریب تبلیغات غیر واقعی این مدارس را نخورند.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۲۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد بطحایی امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی به میزبانی ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این المپیاد در ایران آن هم در شرایطی که دشمنان با هجمه‌های خود فضای نامناسبی علیه کشور ایجاد کرده‌اند، افتخاری بزرگی است.

وی افزود: در بیست و نهمین المپیاد زیست شناسی که به میزبانی ایران برگزار شده است، 71 کشور حضور دارند که 23 کشور اروپایی هستند و امیدواریم با برگزاری موفق المپیاد نشان دهیم ایران مقتدر، آرام و صلح دوست است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس کشور گفت: مطابق با دستورات رهبر انقلاب برای سال تحصیلی جدید نیز همانند سال‌ گذشته از تحصیل اتباع افغانستانی حمایت خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا درصد پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان بیشتر شود.

بطحایی درباره موضوع مهارت‌محوری به جای تکلیف محوری برای دانش‌آموزان عنوان کرد: هم اکنون در سیستم آموزش و پرورش تکالیف و محفوظات به ویژه در دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان زیاد است که این موضوع باید جای خود را به توسعه مهارت‌های زندگی بدهد، چرا که دانش‌آموزان در خارج از محیط مدرسه به مهارت‌های زندگی احتیاج دارند، از سوی دیگر رقابت‌های فردی که در مدارس وجود دارد آثار زیانبار بسیاری داشته و تلاش می‌کنیم انحرافاتی که در فرایند تعلیم و تربیت ایجاد شده است را حذف کنیم.

وی ادامه داد: هم زمان با آغاز سال تحصیلی جدید موضوع مهارت‌های یدی که مرتبط با اشتغال و کارآفرینی هست را در مدارس مدنظر خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره وجود مدارس لاکچری در کشور گفت: این مدارس در ظاهر خیلی شیک و تمیز هستند اما در درون تفاوتی با مدارس عادی ندارند، اما بخشی از نظام تعلیم و تربیت را مورد تهدید قرار داده‌اند. البته بخشی از این مسئله به خانواده‌ها مربوط است و آنها باید بدانند تبلیغاتی که توسط آموزشگاه‌ها و معدودی از مدارس صورت می‌گیرد با آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد بسیار متفاوت است.

بطحایی افزود: تلاش می‌کنیم تا نظارت بر مدارس غیردولتی را به صورت مستمر و دقیق توسعه دهیم تا از رویکرد گیشه‌ای برخی از این مدارس برای اغفال خانواده‌ها جلوگیری شود، چرا که برخی از این مدارس با تبلیغات غیرواقعی خانواده‌ها را از محتوای آموزشی اصیل دور می‌کنند، اما مردم باید هوشیار باشند.

وی درباره پرداخت قسط اول پاداش پایان خدمت فرهنگیان بیان کرد: نخستین قسط پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال 96 با حقوق این ماه پرداخت خواهد شد.

ارسال نظرات