مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: لازم است تا شیوه های تربیتی مفید که منجر به نهادینه شدن و درونی شدن عمیق تر حجاب می شود ، شناسایی شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۱۱۳
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، عفت دیابی  در جمع بانوان به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه مبارک کرامت اظهار داشت: عفاف به معنای خودنگهداری و خصلتی انسانی و حالتی درونی است که در فرهنگ دینی و اسلامی بازتاب بیشتری دارد. این حالت نشانه های بیرونی داشته و در رفتار و گفتار بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه عفت با توجه به آیات قرآن مصادیق متعددی دارد، افزود: عفت نمی تواند یک امر صرفا درونی باشد و هیچ علامت بیرونی نداشته باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: مقام حضرت معصومه(سلام الله علیها به خاطر تربیت بی نقص مادرشان است؛  برای اینکه یک انسان خوب تربیت کنیم باید ریشه ها را در او تقویت کنیم؛به خاطر ضعف در ریشه دختران امروز را از تربیت تراز اسلامی دور کرده  و در نتیجه به مرور زمان شاخه و برگهایی مانند حجاب و حیا در جامعه کم رنگ می شود.

دیابی بیان داشت: مادران باید عقاید اسلامی را به فرزندان خود آموزش بدهند؛ اگر ما دست فرزندانمان را نگیریم دست فرزندانمان را خواهند گرفت؛  اگر مادران ، دختران با حجاب و عفاف میخواهند باید از کودکی در تربیت دختران خود تلاش نمایند.

وی گفت: هفت سال اول زندگی سرنوشت یازترین دوران زندگی کودکی است که با تربیت صحیح می تواند بسیار مفید واقع گردد؛ دخترانی که ماندد حضرت معصومه(سلام الله علیها) برای جامعه مادر خواهند بود حتی اگر مادر  نشده باشند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان افزود: خانواده اولین نهاد تربیتی افراد است ، شیوه های تربیتی و سبک های فرزند پروری خانواده اثز مستقیمی بر شخصیت فرزندان خواهد داشت؛ اینکه فرد نسبت به حجاب چه نگرش و رفتاری داشته باشد ممکن است بسته به شخصیت شکل گرفته افراد بر اساس شیوه ی تربیتی آنها ، متفاوت باشد؛ از این روی ، لازم است تا شیوه های تربیتی مفید که منجر به نهادینه شدن و درونی شدن عمیق تر حجاب می شود ، شناسایی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه عصر مدرنیته انسان را از خدا و فطرت توحیدی دور کرده و او را اسیر دنیا کرده و از همه مهمتر آرامش را از او سلب کرده است ، چرا که آرامش تنها در معنویت و راتباط با خالق هستی پدید می آید؛ بنابراین انسان عصر حاضر ، هر چقدر به فطرت پاک خود نزدیک تر شود. آرامش بیشتری نصیب او خواهد شد .

مسئول بسیج جامعه زنان استان سمنان گفت: آزادی ، نوگرایی و کرامت انسان و هر آنچه فرهنگ غربی برای رشد و کمال انسان متصور است ، تنها در مسیر تقوا و مراقبت از فطرت و کنترل نفس شکل می گیرد و حجاب و عفاف در این مسیر ، می تواند راه موثری باشد و باید باور کرد که تنها انسان متقی است که می تواند به آرامش و کمال حقیقی دست یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها