مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: ثبت این آثار با هدف حفظ مواریث گذشتگان و جلوگیری از منسوخ شدن آن‌ها صورت گرفت که پس از این اقدام می‌توان در جهت ثبت جهانی برخی آثار قدم برداشت.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۳۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۱

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، علیرضا جلال زایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: ۱۵ اثر از استان سیستان و بلوچستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

وی افزود: در جلسه شورای ثبت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که با حضور معاون میراث فرهنگی و مدیرکل ثبت آثار و بنا‌های تاریخی سازمان برگزار شد نمایندگانی از ۱۱ استان کشور شرکت کردند و به ارائه مدارک و پرونده‌ها پرداختند که ۱۵ اثر شرایط لازم جهت ثبت در حافظه معنوی کشور را کسب نمودند.

جلال زایی بیان کرد: ثبت این آثار با هدف حفظ مواریث گذشتگان و جلوگیری از منسوخ شدن آن‌ها صورت گرفت که پس از این اقدام می‌توان در جهت ثبت جهانی برخی آثار قدم برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آثار ثبت شده شامل سوزی، نان محلی تینی، چلبک، نان رهتو، نان لواش، تباهگ، وشوک، چنگال، دانکو (گندم بریان)، هش (آس دستی)، روکو، غذای مالینگ، غذای مزگ، غذای ملر، غذای نومال است.
ارسال نظرات