خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از برگزاری برگزاری دوره های پیش بیمارستانی و تخصصی برای امدادگران در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۱۰
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم تودیع و معارفه رییس جمعیت هلال احمر شهرستان بوکان با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی؛ حسن محمودی اصل زاده برگزار شد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی، انور بیادار را به عنوان سرپرست جدید جمعیت هلال احمر بوکان منصوب و از سید خضر مومن پور رییس پیشین تقدیر بعمل آورد.
حسن محمودی اصل زاده اظهار کرد: جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در حوزه امداد و نجات برنامه های مختلفی را دنبال کرده که می توان به توسعه مراکز امدادی، آموزشی، فرهنگی، ایجاد مراکز آموزشی امدادی در شمال استان، ایجاد پایگاه امداد جاده ای، انبار امدادی و سایت آموزشی اردوگاه امدادی در داخل پایگاه امداد هوایی استان اشاره کرد.
این مسئول گفت: تقویت و توان افزایی تیم های امدادی با برگزاری 19 دوره پیش بیمارستانی و 10 دوره تخصصی و همچنین ایجاد پایگاه موقت امداد جاده ای و افزایش پایگاههای ثابت در برنامه است در این ارتباط 10 پایگاه امدادجاده ای پیشنهاد گردیده که هم اکنون 3 پایگاه آن برپا شده است.
محمودی اصل زاده با اشاره به حوزه جوانان گفت: انتخابات کانون ها، اردوهای تابستانی، برنامه های رفاقت مهر، اردوهای صلح و دوستی برای دانش آموزان و دانشجویان در بندر انزلی، برنامه ریزی 17 اردوی استانی ،75  دوره آموزش کمک های اولیه و 72  اردوی شهرستانی در تابستان جهت غنی سازی اوقات فراغت بخشی از فعالیت های جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی است.
وی ارتقاء مجمع خیرین استان را امری مهم در حوزه داوطلبان دانست و در ارتباط با حوزه درمان گفت: برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی درمانگاه در ماکو، خوی و پیرانشهر در 6 ماهه اول سال جاری صورت گرفته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری بسیج درباره برنامه های در دست اجرا برای شهرستان بوکان گفت: انبار امدادی جمعیت هلال احمر بوکان بایستی توسعه یافته، اتاق عملیات تجهیز و جهت تقویت بخش اداری در برنامه ای بلند مدت ساختمان اداری این جمعیت تخریب و بازسازی شود.
وی تاکید کرد: امدادگران، نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر بوکان توان ویژه ای داشته و از زبده ترین نیروهای جمعیت امدادی استان بوده و پتانسیل قوی و قابل انعطاف تیم های امدادی آن ملزم به توان افزایی و پیگیری جدی داشته و ارتقاء چنین نیروی انسانی منعطف در اولویت کار این جمعیت می باشد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در ارتباط با تصادفات جاده برهان و جاده بوکان-سقز که فاقد پایگاه امداد جاده ای بوده و از جاده های غیر ایمن و حادثه خیز استان می باشد، گفت: این جاده ها در برنامه های سال 98 در دست اجرا بوده که بعد از مطرح و تایید شدن در شورای مدیریت بحران استان، پایگاه های امداد جاده ای در این جاده ها نیز بکارگیری خواهند شد.
انتهای پیام
ارسال نظرات