خبرهای داغ:

بیانیه اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» در همدان

همزمان با هفته عفاف و حجاب و برگزاری اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» در همدان بیانیه‌ای در این خصوص قرائت شد.
کد خبر: ۹۰۳۶۰۰۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲

قرائت بیانیه اجتماع بزرگ مردمی «حافظان حریم خانواده» در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با برگزاری اجتماع بزرگ «حافظان حریم خانواده» در پیاده‌راه بوعلی همدان بیانیه‌ای قرائت شد که متن آن در ادامه آمده است.

متن بیانیه:

هیچ انسانی بدون داشتن یک خانواده آسوده، مزه زندگی و طعم واقعی انسانی را نخواهد چشید. غربی‌ها این بنیان اصیل را متلاشی و منهدم می‌کنند و از بین می‌برند تا از این طریق سودهای کلان به دست آورند. این چهره واقعی فرهنگ غربی است. امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

21تیر ماه 1314 آغازی دیگر در راه مبارزه و مقاومت در مقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مذبوحانه آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بند و باری و اباحه‌گری است.

شاید آن روز فهم آنکه کشف حجاب آغازی بر سلسله اقدامات پلید و ایمان سوز سفاکان روزگار علیه کرامت و نجابت زن و خانواده می‌شود ملموس نبود، حال، اما نه زن به تنهایی، بلکه مردان و فرزندان و سرمایه‌های انسانی جامعه اسلامی در کالبد نهاد مقدس خانواده را با تمام ابزار و توان خود آماج انحراف و خطر قرار داده‌اند و می‌کوشند تا جسم زیبای آن را به غفلت و شهوت و هوس بیالایند و در مسائلی چون خیانت، اعتیاد و طلاق گرفتار ساخته، راه تعالی و تکامل و کسب نشاط و خوشبختی را بر او ببندند. از این رو ما خانواده‌های عفیف همدانی هم پیمان با شهیدان واقعه خونبار گوهرشاد و هم قسم با شهیدان راه حفظ حیا و غفلت در روز ولادت گوهر علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه(س) تمام تلاش خود را با حفظ و گسترش حیا، عفت و غیرت بکار گرفته در این اجتماع مردمی، نکاتی را به ملت و دولت ایران متذکر می‌شود.

بر اساس وظیفه ذاتی نظام اسلامی ممانعت و مبارزه با عوامل ترویج فساد و اباحه‌گری که مانع رشد و بالندگی اخلاقی و تعالی همه جانبه جامعه است، تکلیفی غیرقابل تغییر و وظیفه‌ای غیرقابل تقلیل است و انتظار خانواده ایرانی از مسئولان و متولیان امور آن است که با هوشیاری، دقت و همتی مضاعف اقدامی شایسته و درخور از طرقی که اشاره می‌شود صورت داده شود و ما را در تحمل رنج رشد خود و فرزندانمان یاری رسانند:

  • با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های تعلیمی و تربیتی کشور، زمینه رشد و ارتقاء فکری و فرهنگی آحاد جامعه به ویژه نسل جوان آینده را فراهم آورده و خود را ملزم به رعایت الزامات تدبیری و مدیریتی آن بدانند و از تن دادن به ابزار تفکرات غربی همچون سند 2030 که موجب از هم گسیختگی فرهنگی فرزندان این نسل با فرهنگ ناب اسلامی می‌شود، قاطعانه جلوگیری نمایند.
  • با تمهید زیرساخت‌های تولیدی و اقتصادی بازار سالم تولید و عرضه مناسب و دسترس ملزومات پوشش عفیفانه را برای زنان و مردان جامعه شکل داده، تحمل بار سنگین مالی آن را بر پدران و همسران ایران زمین آسان نمایند.
  • با طراحی مشترک و هماهنگ بین ظرفیت‌های حقوقی، تبلیغی، ترویجی، انتظامی، قضایی و امنیتی از مواجه بخشی و جزیره‌ای پرهیز نمایند.
  • اقدام عملی خود را در تحقق اهداف قانون امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصلی‌ترین عامل عمومی و فراگیر فرهنگ‌سازی و کنترل اجتماعی، سازمان داده آثار ملموس و عینی آن را در جامعه ظاهر سازند.
  • با حمایت مؤثر و به موقع از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها زمینه تولید محتوا و روش های کاربردی تربیت اسلامی را متناسب با شرایط زمانی و اجتماعی و ... فراهم کنند.
  • با تدبیر شایسته زمینه، ترویج مستقیم و غیرمستقیم بی‌عفتی و بی‌غیرتی را در فرآیندها، خدمات و ساختارهای رسمی و اقماری نظام اداری و خدماتی کشور برچینند.
  • از مبارزه اطلاعاتی و قاطع با جریان‌های سازمان یافته ترویج فساد و بی‌عفتی در عرصه‌های فضای مجازی، رسانه‌ای، سبک زندگی غربی و مد و لباس دست برنداشته با جدیت بیش از پیش عمل نمایند.

نقش خانواده در استحکام بخشی به ابعاد فکری و شخصیتی اعضای آن، نقشی بی بدیل و اثرگذار است که در صورت توجه به تکالیف و رسالت‌های تربیتی، توان مقاومت آن در مقابل انواع شرایط محیطی افزایش می‌یابد. از این رو خود و خانواده ایرانی دغدغه‌مند را خطاب قرار داده نکاتی را متذکر می‌شویم:

  • زنان و مردان ایرانی بیش از پیش خود را ملزم به کسب آگاهی و عمل به اصول تربیتی اسلام عزیز دانسته، زمینه رشد و تعالی خود و فرزندان کمال‌جو و تاریخ‌ساز را در ابعاد اعتقادی، اخلاقی و رفتاری فراهم می‌آورند.
  • همسران آگاه ایرانی با کمک و استفاده از امکانات آموزشی و مشورتی دینی و اعتقادی مطمئن، قدرت و مهارت لازم برای تربیت نسل بانشاط و بالنده آینده را کسب می‌نمایند و از فرصت‌های عاطفی و خانوادگی برای رشد و پیشرفت روحی و فکری اعضای آن می‌کوشند.
  • خانواده ایرانی نسبت به محیط اطراف خود در سطح بستگان دوستان و همسایگان فعال بوده و با ترویج زندگی عفیفانه که از فکر سالم، گفتار سالم، رفتار سالم، نگاه سالم و پوشش سالم تشکیل می شود بستر تحرک اجتماعی برای دعوت به خوبی ها و نهی از بدی‌ها را آماده می‌نماید.
  • والدین هوشیار ایرانی با شناخت و تسلط لازم و با توجه به ابعاد و اثرات مخرب جنگ نرم دشمن در قلب‌ها و فکرهای افراد جامعه، از ورود فرهنگ‌های مضر ضد اسلامی و انسانی که از طریق ماهواره، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر امکانات وارد مصارف روزمره فکری و فرهنگی اعضای خانواده می‌شود با مهارت و دقت لازم جلوگیری می‌نمایند.
  • خانواده ایرانی در قبال اقدامات شایسته، مناسب و اثربخش نظام در حوزه های آموزشی، فرهنگی و تأمینی قدردان و پشتیبان بوده، در ازای ناکارآمدی ها، غفلت ها و ولنگاری های مدیریتی فرهنگ کشور مطالبه کننده و منتقد بوده و خواهد بود.

تا آفتاب درخشان خدیجه کبری(س) و فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) می‌درخشد، طرح‌های کهنه و نو «ضد زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکسته‌اند بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو کرده و نشان داده‌اند که حق کرامت الهی زن بالاترین حقوق زن است که در جهان به اصطلاح مدرن هرگز شناخته نشده است و امروز وقت شناسانده شدن آن است.

سلام خدا بر بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و بر همه زنان بزرگ صدر اسلام و بانوان فداکار و از جان گذشته ایران اسلامی و سلام خدا بر فاطمه معصومه(س) گوهر علم و عفاف و الگوی بی بدیل دختران مسلمان عالم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار