خبرهای داغ:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروز یکسری از مشکلات کشور به خاطر تصمیمات غلط و ندانم کاری و عدم دلسوزی است و ربطی به تحریم‌ها ندارد.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۹۱
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
مشکلات کشور ناشی از ندانم‌کاری مسوولان است نه تحریم‌ها/تصمیمات غلط تیم اقتصادی دولت نوعی خودتحریمی است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های معاونت خدمات شهری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با تاکید بر اینکه دشمنان ملت ایران با تمام تجهیزات و قوا سختی‌هایی برای ملت ایران به بار آورده‌اند اظهار کرد: ملت همواره با تمام قدرت و قوت ایستاده و از مشکلات عبور کرده و آنجایی که در کنار هم براساس عقلانیت و تدبیر پیش رفتیم سختی‌ها را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه تا ما بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و منویات امام و رهبری پایبند هستیم این دشمنی‌ها تمام نخواهد شد تصریح کرد: جایی که مقاومت کردیم پیروز شدیم و جایی که کوتاه آمدیم دشمنان جلوتر آمده و خواسته‌های زیادی از ما داشته‌اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا تلاش بر این است که فشار‌ها بر ملت ایران بیشتر شود گفت: شاید در شرایط فعلی نتوانند اجماع بین‌المللی علیه ما ایجاد کنند، اما ما نباید منتظر این اجماع باشیم و باید به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم؛ زمانی که خوب عمل کردیم پیروز میدان بوده‌ایم.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه اگر همه ظرفیت‌ها به میدان آمده و هم‌افزایی کنیم بخش عمده مشکلات را حل خواهیم کرد افزود: امروز یکسری از مشکلات کشور به خاطر تصمیمات غلط و ندانم کاری و عدم دلسوزی است و ربطی به تحریم‌ها ندارد؛ به عنوان نمونه در شهر قم زمانی که همدل بوده‌ایم و همکاری کردیم موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم و زمانی که برخی سازمان‌ها کارشکنی کرده و همکاری نکرده‌اند کار‌ها پیش نرفته است.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه‌های مهم مشترک بین سه استان پروژه قطار سریع‌السیر است؛ اگر ما با هم همراه و همکار نباشیم استان‌های دیگر عقب نمی‌نشینند و کار را پیش خواهند برد. زمانی که ادارات و سازمان‌ها مقابل هم قرار می‌گیرند و بخشی‌نگری می‌کنند و تنها سازمان خود را می‌بینند مشکلاتی به وجود می‌آید و در سطح کلان هم همین اتفاق جریان دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخورد‌های تیم اقتصادی دولت تصریح کرد: برخی اقدامات نوعی خودتحریمی است که اگر ادامه پیدا کند دیگر نیازی به ترامپ نیست و خودمان مشکلات را افزایش خواهیم داد.

وی با بیان اینکه آنچه که برای شهرداری قم تامین می‌شود برای مردم قم است خاطرنشان کرد: منابعی که در اختیار سازمان‌های دیگر قرار می‌گیرند تنها برای مردم قم نیست، اما در شهرداری اینگونه نمی‌شود و همه چیز جزو منابع عمومی مردم قم است؛ اعتقاد ما بر این است که بیشترین اعتبارات باید به شهرداری وارد شده تا چیزی عاید مردم شود.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه تکلیف منوریل باید در قم حل شود گفت: یا این ستون‌ها را جمع کنید یا پروژه را به سرانجام برسانید تا مردم نتیجه را ببینند، بالاخره درست یا غلط کاری شروع شده که باید به نتیجه برسد؛ مردم مطالبه دارند و ما بنای مداخله در کار‌های فنی نداریم، اما نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری باید مسائل را در میان بگذارند. یکی از مشکلات دولت در ماه‌های اخیر این است که با مردم حرف نمی‌زند.

وی اضافه کرد: در مسائل اقتصادی تمام اختیارات در اختیار رئیس جمهور است و رهبری تمام اختیارات را واگذار کردند و رهبری تاکید کردند که رئیس جمهور فرمانده جنگ اقتصادی است و همه باید از ایشان تبعیت کنند؛ در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی چندین بند تصویب شد و رئیس جمهور آن‌ها را خدمت رهبری بردند تا تایید کنند و رهبری تاکید داشتند که حتی برای تایید من نباید زمان برای کار‌های اقتصادی تلف شود و کار‌ها را پیش ببرید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام امکانات کشور در اختیار دولت است تا مشکلات حل شود گفت: متاسفانه با این وجود دولت تعلل می‌کند؛ مجلس حامی دولت است تا مشکلات اقتصادی خصوصا مشکلات موسسات مالی و اعتباری حل شود، ولی تعلل می‌شود. ما از دولت می‌خواهیم که در مسائل اقتصادی با سرعت تصمیم بگیرد.

وی بیان کرد: یکی از خواسته‌های مجلس و نمایندگان مردم از دولت بحث ترکیب تیم اقتصادی است که نتوانسته‌اند درست مباحث اقتصادی را مدیریت کنند؛ کدام کشور می‌آید تمام طلای جمع‌آوری شده خود را یک‌شبه حراج کند، ولی دولت این کار را کرد؛ ۷.۵ میلیون سکه به ۱۱۰ هزار نفر فروخته شده است.

امیرآبادی با تقدیر از مدیریت شهری قم گفت: این تیم واقعا در شرایط فعلی خوب کار کرده و البته اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما در مجموع شرایط رضایت‌بخش است و وظیفه ما است که از آن‌ها حمایت کنیم.

وی اذعان کرد: همچنین درخواست داریم که پروژه شهید کاظمی نیز به سرانجام برسد؛ نمایندگان در خصوص این پروژه تصمیمی گرفتند که شاهدیم در کمیسیون ماده پنج این تصمیمات عملیاتی نشده؛ یا نباید از نمایندگان کمک خواست یا باید نظرات و تصمیمات آن‌ها اعمال شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین نیاز است که عنایت ویژه‌تری به توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم شهر قم بشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها