استاد حوزه و دانشگاه گفت: پوشش هر فرد نشان دهنده فکر و عقلانیت و شخصیت او بوده و یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری پوشش نامناسبی را برای خود برگزینند، عدم ارائه الگوی واقعی و مناسب به آنان است.
کد خبر: ۹۰۳۵۹۶۸
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ درویشی استاد حوزه و دانشگاه در تجمع «حافظان حریم خانواده» به مناسبت هفته عفاف و حجاب در پارک ملت اراک گفت: همه عاشق ولایت هستیم و برای دستیابی به زندگی ولایی نيازمند چهار واژه عقلانیت، عطوفت، عدالت و عبودیت هستیم.

وی با اشاره به اینکه واژه عقلانیت کمک می‌کند تا شناخت درستی نسبت به خود و جهان پیدا کنیم، افزود: با وجود اینکه موجود ناچیزی هستیم ولی پروردگار با نعمت عقل و اراده ما را سلطان عالم هستی خلق کرده است و این واژه به ما کمک می‌کند تا نسبت به این موضوع بیشتر تفکر کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: با تفکر و تعقل در چرایی زندگی و جهان آفرینش درمی‌یابیم که رسیدن به راه سعادت این است که خود را اسیر بلهوسان و ماديات نکنيم.

درویشی به بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: پوشش هر فرد نشان دهنده فکر و عقلانیت و شخصیت او بوده و یکی از دلایلی که باعث می‌شود بسیاری پوشش نامناسبی را برای خود برگزینند، عدم ارائه الگوی واقعی و مناسب به آنان است.

وی علت بی‌حجابی در جوامع غربی را ارائه الگوهای نامناسب از سوی رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه در جامعه ما نیز دختران و پسران هنرپیشه‌ها و فوتبالیست‌ها را به عنوان الگو انتخاب کرده‌اند و علت این امر هم عدم ارائه الگوی واقعی به نسل جوان است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر دختران ما عظمت وجودی حضرت معصومه (س) را می‌شناختند به دنبال الگوهای کاذب نمی رفتند. حضرت معصومه(س) با عصمت اکتسابی و عشق به امام زمانش این سعادت و توفیق را داشتند که امام زمانش او را به سوی خود فراخواند.

درویشی به تشریح وواژه عطوفت پرداخت و گفت: عطوفت کمک می‌کند تا در برابر خانواده وظیفه شناس و مسئولیت شناس باشیم.

وی افزود: در حال حاضر سه نوع خانواده در جامعه داریم که شامل خانواده بالنده، گسسته و آشفته می‌شود که خانواده‌های بالنده و گسسته هر کدام 20 درصد و خانواده آشفته 60 درصد خانوارهای ایرانی را شامل می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: علت عمده این مسئله نیز نوع زندگی خانوارها است که به قسم تقسیم می‌شود  از جمله زندگی لذت محور که ریشه در مکتب اومانیسم دارد و نوع دیگر زندگی معادله‌گرانه و سومین نوع زندگی براساس اعتقادات و مبانی فکری و دینی سالم است که در نوع سوم الگوهای بسیاری وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها الگو بگیریم و زندگی را مدیریت کرده و آن را از آشفتگی و طلاق عاطفی نجات دهیم.

درویشی با ابراز تاسف از اینکه طلاق عاطفی در جامعه به 75 درصد رسیده است، گفت: متاسفانه به دلیل ترویج زندگی لذت محورانه و معادله گرانه شاهد افزایش آمار طلاق عاطفی در جامعه هستیم.

وی سومین واژه را عدالت عنوان کرد و گفت: ما چون تشنه عدالت هستیم آرزو داریم تا امام عضر(عج) هر چه زودتر ظهور کنند. ما که منتظر عدل جهانی هستیم بایستی در زندگی تعادل داشته باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: این سه واژه کمک می‌کند تا به واژه عبودیت دست پیدا کنیم. اگر این واژه را درک کنیم درمی‌یابیم هر کاری که برای قرب الی‌الله باشد ما را به سعادت و کمال می‌رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات