مسئول سازمان بسیج اساتید قم در گفت و گو با «بسیج» مطرح کرد

نقش محوریت دانشگاه در مقابل نظم نوین جهانی

شفیعی گفت: از دانشگاه‎ها انتظار می‎رود که در تمدن نوین اسلامی که در مقابل نظم نوین جهانی است باید نقش محوریت را برعهده گیرند.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۹۷
|
۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
علی اکبر شفیعی مسئول سازمان بسیج اساتید قم در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، در راستای مطالبات رهبری پیرامون راههای درگیر کردن دانشگاه‎ها با مسائل کشور عنوان کرد: بایستی میان دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کرد در صورتی که امروز میان دانشگاه و جامعه شکاف و فاصله ایجاد شده و دانشگاه مرجعیت خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: در این جنگ اقتصادی بایستی اساتید به میدان آیند و نقش آفرینی کنند.

شفیعی تصریح کرد: از دانشگاه‎ها انتظار می‎رود که در تمدن نوین اسلامی که در مقابل نظم نوین جهانی است باید نقش محوریت را برعهده گیرند.

وی اظهار داشت: اساتید باید به نقشه جامع علمی کشور و کیفیت آموزش توجه کنند و نیز ارتباط بین دانشگاه و صنعت برقرار شود.

شفیعی گفت: اساتید باید در اقتصاد مقاومتی نیز نقش ایفا کنند و بصیرت دینی، سیاسی و فرهنگ ایمانی مردم و دانشجویان را تقویت کنند.

وی عنوان کرد: اساتید باید اساس تبیین را در دستور کار خود قرار دهند تا پیشرفت علمی کشور شتاب بیشتری گیرد و در شکل گیری تمدن نوین اسلامی نیز نقش آفرینی داشته باشند.

شفیعی بیان کرد: دانشجویان باید برنامه‎ها، مسیر حرکت و جهت گیری علمی خود را اسلامی کنند تا علوم غربی که از چالش‌های کشور است، نتواند در جامعه حاکم شود.

وی تصریح کرد: ارتباط کم رنگ میان دانشگاه با صنعت و نیز با جامعه به علت علوم غربی است.

شفیعی در پایان گفت: اگر علوم اسلامی در جامعه باشد اساتید به میدان آمده و جامعه آرمانی تحقق خواهد یافت.


ارسال نظرات