مشاور وزیر راه و شهرسازی یک روز پس از آن که اعلام کرد مسکن مهر باعث شد چوپان ها کار خود را ول کرده و به شهر بیایند از این اظهارات خود با طعم اتهام زنی عذرخواهی کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۹۳
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران ومعماری، حسین عبده‌تبریزی طی یادداشتی در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

« در برنامه‌ روبرو در روز جمعه 1397/04/22، بحث پیرامون سیاست‌ها در بخش مسکن بود. یکی از منتقدان اعلام کرد که وزارت راه و شهرسازی در پنج سال گذشته هیچ کاری نکرده. بنده توضیح دادم که اگر منظور ایشان از کار اقدام اجرایی مثل مسکن مهر است و اجرای پروژه را در نظر دارند، وظیفه‌ دولت به‌ویژه در بخش مسکن، کارفرمایی در این بخش نیست.

به‌علاوه، اقدامات انجام‌شده را توضیح دادم و از جمله گفتم که به‌رغم بی‌اعتقادی به مسکن مهر، دولت یازدهم و دوازدهم در تنگنای مالی جاری تا امروز 1.3 میلیون واحد را ساخته و یک میلیون واحد را تحویل داده و 300 هزار واحد کامل شده منتظر آب و برق است.

در توضیح این‌که چرا وزارت راه و شهرسازی مخالف مسکن مهر است، نقل قولی از یکی از استانداران آوردم که چند سال قبل به بنده گفته بود، در آن استان چوپان‌ها به شهر آمده و مسکن مهر و یارانه‌ نقدی گرفتند. با این نقل قول می‌خواستم توضیح دهم مسکن مهر به ساختارهای اجتماعی و تولید در کشور نیز صدمه زده است.

خبرنگار محترم تسنیم که در برنامه حضور داشتند، خبر کوتاهی از برنامه‌ روبرو مخابره کردند و در آن از قول بنده کوتاه نوشتند که «مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند.» اکنون چند سایت این جمله را ذکر کرده و از آن به عنوان «توهین وقیحانه‌» اینجانب یاد کرده‌اند.

روشن است که هیچ توهینی در کار نبوده و دوستان آن سایت‌ها دارند وظیفه‌ تخریب خود را انجام می‌دهند. به هر حال، با این یادداشت بنده مراتب احترام و تشکر خود را از خدمات همه‌ اقشار و از جمله قشر مورد اشاره اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت دارم که دست‌اندرکاران آن سایت‌ها را که مصداق «یکی بر سر شاخ بن می‌برید» می‌باشند و می‌کوشند تخم کینه و بدبینی بین مردم بکارند، به راه راست و صلاح این کشور هدایت کند.»

توضیح تسنیم: مشاور وزیر راه و شهرسازی در بخشی از برنامه دیروز مناظره در واکنش به اظهارات کارشناس مسکن درباره طرح مسکن مهر، گفت: « من از مجموعه وزارت راه و شهرسازی سخن می‌گویم... مسکن مهر امکاناتی را ایجاد کرد برای عده‌ای در شهرها، مردم از روستاها به شهر آمدند. مسکن مهر فقط صدمه‌اش این نبود که یک برنامه دولتی بود. بلکه مناسبات مربوط به جمعیت را بر هم زد. 45 هزار تومان یارانه را گرفت آمد در مسکن مهر نشست، کارش را هم ول کرد، چوپان بود. در سمنان نمونه‌هایش را برای من بارها گفته اند که مناسبات کاری را بر هم زد.»

از سوی دیگر باید به این‌ نکته اشاره شود که آقای عبده‌تبریزی محترم چند ساعت پس از سخنانش در برنامه مناظره بابت انتشار اظهارتش با تیتر "مسکن مهر چوپان‌ها را به شهر کشاند"از تسنیم تشکر کرده بود. احتمالا وی به دلیل فشار افکار عمومی اظهارات خود که فیلم آن از آرشیو "تلوبیون"قابل دسترسی است را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات