حجت الاسلام والمسلمین سرافراز:

عفاف و حجاب مصونیت جامعه را تضمین می کند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: اسلام با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت جامعه است مخالفت دارد.
کد خبر: ۹۰۳۵۸۰۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در گفتگو با خبرنگار ما به مناسبت هفته عفاف و حجاب، اظهار کرد: حجاب و پوشش ظاهری از دیرباز در اقوام مختلف انسان ها روی کره زمین وجود داشته ولی در دین مبین اسلام بیشتر هدف از رعایت حجاب مطرح شده  و عفاف و حجاب مختص بانوان نیست، بلکه آحاد جامعه باید عفاف و حجاب را رعایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام افزود: هدف اسلام پرهیز از اختلاط و رعایت حرمت های بین زن و مرد می باشد و منظور اصلی حفظ ارزش ها و کرامت انسانی افراد بویژه بانوان در جامعه مدنظر می باشد.

مسئول تشکل های مردمی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی، ادامه داد: حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ ارزش‌های واقعی است که به واسطه وسوسه های شیطانی با دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می‌شوند.

وی، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون حجاب نیز اشاره کرد و گفت: مسئله حجاب، به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد، این، یک برداشت کاملاً غلط است. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قید و شرط زن و مرد در جامعه است؛ زیرا آمیزش و اختلاط بی قید و شرط، هم به ضرر جامعه و هم به ضرر زن و مرد، به خصوص به ضرر زن است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز به تفاسیر مخالفان حجاب با حربه آزادی، نیز اشاره کرد و افزود: امروز در اقصی نقاط دنیا بویژه جاهایی که خود را مهد آزادی می دانند، برای پوشش بانوان اسلامی محدودیت قائل می شوند و نمی گویند چرا با آزادی زنان مسلمان در رعایت حجاب مخالف هستند. لذا باید بدانیم که مدعیان آزادی غربی تنها در لفظ و سخن ندای آزادی سرمی دهند و در عمل انحصارگرا بوده و همواره معیارهای دوگانه ای برای برخورد با دیگران را در نظر می گیرند.

وی، بی بند و باری را هدف و خواست مدعیان آزادی و روشنفکری در بحث حجاب دانست و تصریح کرد: اسلام با آزادی مخالفتی ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت جامعه است مخالفت دارد و حضور بانوان عفیفه در سطوح کلان علمی و اجتماعی و فرهنگی کشور نشانی بر این مدعاست که عفاف و حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت برای زنان و جامعه است.

ارسال نظرات