در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.

۵۴۲ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های استان کردستان اعطا شد

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از اعطای ۵۴۲ گواهینامه مهارت به مددجویان زندان‌های استان در سه ماهه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۶۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های کردستان، اسحاق ابراهیمی با اشاره به نقش مهارت شغلی در جلوگیری از گرایش به اعتیاد و سایر بزهکاری‌ها در جامعه گفت: در حال حاضر مددجویان زندان‌های استان در بیش از ۵۵ رشته فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی در حال کسب مهارت هستند.

وی با بیان این مطلب که تمامی سرفصل‌های مهارت آموزی در زندان‌های استان براساس نیاز بازار کار طرح ریزی شده است، اظهارداشت: رشته‌هایی که به مددجویان آموزش داده می‌شود در راستای مهارت افزایی و ایجاد کسب و کار برای آنان پس از آزادی از زندان است که از آن جمله می‌توان به آموزش رایانه، مکانیک خودرو، برق ساختمان، نقشه کشی، قالیبافی، تابلو فرش، ساخت ساز‌های سنتی، معرق کاری، منبت کاری، بنای ساختمانی و ... اشاره کرد.

ابراهیمی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌ها را بسیار با اهمیت دانست و گفت: یادگیری آموزش‌های فنی و مهارتی برای مددجویان علاوه بر اینکه زمینه اشتغال برای آنان و کسب روزی حلال را فراهم می‌نماید از سوی دیگر موجبات آرامش روحی در مدت زمان تحمل حبس را فراهم نموده و آنان را از بسیاری آسیب‌ها نیز مصون می‌کند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از ارائه ۶۱۶ هزار و ۷۶۷ نفر ساعت آموزش به مددجویان زندان‌های استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در رشته‌های فنی و حرفه‌ای ۴۷۳۲۵۲ نفر ساعت، کشاورزی ۱۱۷۱۴۰ نفر ساعت، صنایع دستی ۱۵۰۷۵ نفر ساعت و خدمات ۱۱۳۰۰ نفر ساعت بوده است.

ابراهیمی افزود: اداره کل زندان‌های کردستان در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه‌ریزی و رویکردی جدید، تمام تلاش خود را بکار گرفته تا با ارائه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و فراهم نمودن زمینه اشتغال، موجبات بازگشت زندانیان به جامعه و توانمندسازی شان را فراهم نماید که اعطای ۸۰۴۵ گواهینامه مهارت به زندانیان استان در سال ۹۶ مهر تاییدی بر این ادعا است.

وی آمار اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌های کردستان و در سه ماهه اول سال ۹۷ را نیز قابل قبول ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال ۷۸۸ نفر از مددجویان زندان‌های استان در کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و صنایع دستی شرکت نموده اند که ۵۴۲ نفر از آنان پس از کسب مهارت و شرکت در آزمون موفق به اخذ گواهینامه فنی و حرفه‌ای شده اند.

این مقام مسئول کمک به اشتغال مولد زندانیان را یکی از مهمترین راهکار‌ها در مسیر هدفمند نمودن مجازات حبس دانست و بیان کرد: آمار‌ها حاکی از آن است که در سه ماهه اول سال جاری حدود ۷۵۰ نفر از مددجویان زندان‌های استان در کارگاه‌های داخل و یا خارج از زندان مشغول به کار بوده و با کسب درآمد برای خود و خانواده هایشان روزی حلال به دست می‌آورند.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات