بیانیه شورای اندیشه و همفکری زنان کردستان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب

شورای اندیشه و همفکری زنان استان کردستان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۷۰۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شورای اندیشه و همفکری زنان استان کردستان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب بیانیه‌ای را به شرح ذیل صادر کرد:‌ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمن بگو جلباب‌ها (روسری‌های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند؛) بازشناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است (احزاب/۵۹ (۲۱ تیر ماه که از یک سو یاد‌آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف است و از سوی دیگر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها است قرار داریم، لازم است نسبت به جریان فساد و بی اخلاقی‌ها و سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی عفتی و فساد که می‌رود تا دامان همه را آلوده سازد و دستورات خدا را به سخره بگیرد، بیشتر احساس مسئولیت کنیم و برای خدا بپا خیزیم و اقدامی بازدارنده و منطقی بنماییم تا خشم و غضب خداوند سبحان، جامعه ما را فرا نگیرد.


امروز حجاب و عفاف یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتاردینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسؤولان و از سوی مردم دارد، عرصه‌ی فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختار‌های دولتی و رسمی نیاز به ساختار‌های غیر رسمی دارد. ساختار‌هایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه‌مند و در این میان مهمترین وظیفه نظام حمایت از همین ساختار‌های غیر رسمی است.


ساختار‌هایی که در قالب نهاد‌های مردمی در طول این سال‌ها مهمترین نقطه قوت و بزرگترین نقطه تهدیدی علیه دشمن بوده است و این را بسیاری از وقایع تاریخی در طول این چهل سال در مقابله با هجمه دشمنان بیرونی و درونی نظام تأیید می‌کند. هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد و نبود این مرز مهم‌ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش‌های دینی است که خواست مشترک حاکمیت و مردم است.


ما جامعه زنان بسیجی از قوه قضاییه می‌خواهیم که هماهنگی لازم را با نیروی انتظامی در برخورد هر چه بهتر و قاطع‌تر با حلقه‌ها و جریان‌هایی که با رویکرد معاند مجرمانه و هدفمند در فضای فرهنگی کشور تخریب انجام می‌دهند، به عمل آورد.

همچنین از رسانه ملی انتظار داریم که طبق فرمایش امام خمینی (ره) که می‌فرمایند:صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان‌ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت‌های مردمی و غیر دولتی استفاده نمایدو ضمن تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و فلسفه پوشش نسبت به رشد باور‌های مذهبی در جامعه تلاش کنندو صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است و بی‌شک بار اصلی حفظ کرامت و حرمت زن مسلمان بر دوش جامعه زنان است و لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

ما باید عزم و اراده جدی در عرصه حجاب داشته باشیم. قانون به خودی خود مسئله‌ای را حل نمی‌کند و آنچه نتیجه عملی در پی دارد اقدام سنجیده مبتنی بر واقعیت و آگاهی و داده‌ها است. مسئله ما درباره حجاب قانونی نیست بلکه اجرای قانون در عرصه حجاب است.

در پایان با استعانت از خدای متعال و طلب امداد و کمک از نفس مسیحایی امام عصر (عج) و پیروی از رهنمود‌های نائب بر حق ایشان امام خامنه‌ای دست وحدت را به سوی آسمان بلند کرده تا در پرتو این وحدت و یک دلی و یک صدایی با عزمی ملی و مردمی در نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف در کشور گامی بلند برداریم و در این باب موفق و پیروز گردیم. انشاءالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار