«شکوه رضوان» محوری‎ترین برنامه‎ حرم رضوی در دهه کرامت97

در کنار تمام برنامه‌‏های کوچک و بزرگی که در ایام دهه کرامت در حرم امام رضا (ع) برگزار می‏‌شود، «شکوه رضوان» باشکوه‌‏ترین و محوری‏ترین برنامه‌ها است.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۸۶
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ در این ایام فرخنده توسط آستان قدس رضوی برنامه‌‏های متعددی در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌‏شود، اما هر چه به حریم قدسی حضرتش نزدیک‌‏تر که می‌‏شوی اوج و شکوه جشن‌‏ها و برنامه‏‌ها بیشتر جلوه‌‏گری می‌‏کند.

«شکوه رضوان» به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه دهه کرامت در حرم امام رضا (ع) تدارک دیده شده است که هر شب در صحن جامع رضوی برگزار می‎شود.

حجت الاسلام سید جلال حسینی؛ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی درباره کیفیت برنامه‎های شکوه رضوان گفت: شکوه رضوان هر شب از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در صحن جامع رضوی برگزار می‏‌شود و در همان زمان برنامه‌‏ای برای زائران عرب‏‌زبان در صحن غدیر اجرا می‏‌شود و برای دیگر زائران غیر ایرانی هم به همین شکل در رواق‏‌ها برنامه فرهنگی تشکیل می‌‏شود.

وی درباره تنوع برنامه‎های شکوه رضوان اظهار کرد: شکوه رضوان شامل برنامه سخنرانی، مداحی، شعر خوانی، شب شعر، سرودخوانی و اجرای تواشیح و مسابقه می‌‏شود.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: شکوه رضوان محوری‏‌ترین و باشکوه‏‌ترین برنامه حرم مطهر رضوی در دهه کرامت است. این مهم علت‏‌های متعددی دارد، چون در بهترین زمان برگزار می‏‌شود، هنگام اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء که شلوغ‌‏ترین نماز جماعت است، از سخنرانان و مداحان برتر کشوری در این برنامه استفاده می‌‏شود، برنامه خیلی تنوع دارد، در بزرگ‏ترین صحن حرم برگزار می‏‌شود، در گوشه‏ ‏گوشه صحن برای کودکان برنامه تخصصی اجرا می‏‌گردد تا والدین بهتر بتوانند از برنامه بهرمند شوند، چهار نمایشگر پهن پیکر فقط در صحن جامع رضوی همین برنامه را پوشش تصویری می‏دهند و موارد دیگری که به باشکوه برگزار شدن این برنامه کمک می‎کند.

وی برنامه سخنرانی را یکی از مهمترین قسمت‎های مراسم شکوه رضوان معرفی و عنوان کرد: زائران روی سخنران و منبری حساسیت دارند، حتی پیش مسئولان اجرایی مراجعه می‏کنند و در مورد موضوع سخنرانی و کیفیت آن پیشنهاد و انتقاد می‏‌کنند، لذا ما سعی می‏کنیم در برنامه‏‌هایی که زائر بیشتری حضور دارد از سخنرانانی دعوت کنیم که مورد قبول عامه افراد باشند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی و حجج اسلام لقمانی، آقامیری، ماندگاری، حسینی قمی، رفیعی، سعیدی، رنجبر، فرح زاد و پناهیان برخی از سخنرانان شکوه رضوان هستند، البته تعدادی از این عزیزان در برنامه‌‏های قبل از نماز ظهر رواق امام خمینی (ره) هم سخنرانی دارند.

حجت الاسلام حسینی درباره جلسه شعرخوانیِ مراسم شکوه رضوان اعلام کرد: برنامه‌‏ریزی‎ها به شکلی است که هر شب یک یا دو نفر از شعرای کشوری در برنامه شکوه رضوان حرم امام رضا (ع) شعرخوانی کنند، سیدروح‌‏الله موید، سیدحسین سیدی، ابوالفضل مبارز، میرزائی، خاکساری، عصمت‎پرست، زمانیان، رحیمی، مودب، یوسف‏‌پور، اطاعتی، بقایی، خراشادی، رحمان و سیدعلی جلالی برخی از شعرایی هستند که در شکوه رضوان به شعرخوانی می‏پردازند.

اقامه نماز جماعت مغرب به امامت آیت نوری همدانی

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت نماز مغرب و عشاء به امامت مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی اقامه می‎شود، عنوان کرد: گرو‌های سرود خوانی و تواشیح ثارالله، سیرت النبی، فدک الزهراء، بینات، ولیعصر (عج)، ثامن الحجج، مصباح الهدی، لارستان، گروه سرود آباده و شعاع خورشید در مراسم شکوه رضوان اجرای برنامه خواهند داشت، همچنین در این ایام آقایان بیوکافی، کریی، محمدنیا، بنی فاطمه، بحرالعلوم، سروری، قانع، الهی، ملائکه، غفاریان، میرداماد، واعظی، طاهری، حدادیان و مشکینی به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار