فرماندار قروه با بیان اینکه زنجیره فولاد فرصت طلایی در حوزه اشتغال و تولید است، خواستار رعایت تمامی شرایط عملیات اجرایی پروژه و تسریع و تسهیل در کار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۷۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، موحد امان اللهی در نشست هماهنگی برای تعیین جایگاه نهایی محل احداث زنجیره فولاد در شهرستان قروه اظهار داشت: قروه یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه صنعت با برخورداری از منابع و ذخایر طبیعی است که استفاده از این منابع و در نظر گرفتن اعتبارات لازم در این زمینه ضرورت دارد.

به گفته وی احداث زنجیره فولاد می‌تواند پاسخگوی نیاز اشتغال و تولید شهرستان را بدهد و باید گفت: تلاش و تکاپوی تیم اقتصادی دولت باتوجه به وضعیت کنونی در کشور، ارزشمند است.

امان اللهی خواستار توجه به تمامی شرایط و مراحل عملیات اجرایی این پروژه صنعتی با رعایت حقوق قانونی کشاورزان و مردم شد و بر تسریع و تسهیل گری در این حوزه تأکید کرد.



رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان:

آب زنجیره فولاد از منابع آب‌های زیرزمینی تأمین نخواهد شد

رئیس صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه آب موردنیاز برای زنجیره فولاد از منابع آب‌های زیرزمینی تأمین نمی‌شود، از تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد در این پروژه خبر داد.

محمد دره وزمی نیز در این نشست اظهار داشت: زنجیره فولاد در سه شهرستان قروه، بیجار و سقز آغاز خواهد شد و محل اجرای این پروژه در قروه با ۲۸۰ هکتار زمین در منطقه آونگان مشخص شده است.

وی به مبحث آب در این پروژه که انتقاد‌های زیادی را هم به همراه داشته، اشاره کرد و با صراحت گفت: آب مصرفی برای پروژه زنجیره فولاد در کل استان ۸ میلیون مترمکعب است که برای تأمین این میزان آب یک قطره هم از آب‌های زیرزمینی برداشت نمی‌شود و آب موردنیاز از سد‌ها گرفته خواهد شد.

دره وزمی با بیان اینکه مسایل آب و زیست محیطی در این پروژه مورد توجه قرار گرفته، اعلام کرد که هیچ گونه صدمه‌ای به آب بخش کشاورزی و آب‌های زیرزمینی وارد نخواهد شد.

به گفته این مقام مسئول مردم حق دارند از مسایل مطلع شوند، اما در این میان عده‌ای هستند که همه چیز را نفی می‌کنند و براساس دیدگاه خود مسایل را می‌نگرند و در هر زمینه‌ای متخصص می‌شوند و این درست نیست و به منطقه آسیب می‌زند.

وی میزان تولید فولاد در این پروژه را در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن دانست و خواستار بهره گیری از این گونه فرصت‌ها و جذب سرمایه گذار شد.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات