هوای استان خنک می شود

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: روند افزایشی دمای هوای در این استان متوقف شده و از امروز یکشنبه ۲۴ تیر ماه دمای هوا سه تا چهار درجه کاهش یافته و خنک می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۵۶۱۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزای بسیج از کردستان، بهرام چاره خواه اظهار داشت: با خروج موج گرما از اواخر امروز دمای هوا بیشتر مناطق استان کاهش پیدا می‌کند.

چاره خواه تاکید کرد: در این مدت دمای هوای سنندج به ۴۱ درجه، سلین هورامان به ۴۴.۴ درجه، سروآباد ۴۲ و کامیاران به ۴۰ درجه رسید که باعث افزایش مصرف انرژی در این مناطق شد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته حداکثر دمای هوا در چهار ایستگاه استان به بیش از ۴۰ درجه رسید، ولی پیش بینی می‌شود در روز‌های آتی این دما به حاکثر ۳۷ و ۳۸ درجه برسد.

چاره خواه با اشاره به اینکه در همین مدت سراب شهرک دهگلان با حداقل دمای هفت درجه خنک‌ترین نقطه استان بود، یادآور شد: از روز چهارشنبه این هفته روند افزایش دمای هوا دوباره شروع می‌شود و کردستان پایان هفته گرمی را تجربه خواهد کرد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: بیشترین دمای ثبت شده در سنندج ۴۴.۶ درجه سانتیگراد و مربوط به تیر ماه سال ۱۳۶۰ بوده است.

وی با اشاره به ورود موجی از گرد و خاک رقیق به آسمان استان نیز اظهار داشت: این موج روز جمعه گذشته وارد آسمان استان شده و مناطق غربی استان از جمله شهر‌های بانه و مریوان را تحت تاثیر قرار داده است.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۵۵۴ میلی متر بارندگی در استان ثبت شده که این مقدار در مقایسه با ۴۴۸ میلی متر سال گذشته ۲۵ درصد و در مقایسه با ۴۴۹ میلی متر بارندگی میانگین بلند مدت ۱۲.۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

میانگین سالانه بارش باران در استان کردستان بیش از ۵۴۰ میلی متر معادل ۲ برابر میانگین کشوری است.

هواشناسی کردستان دارای ۷۹ ایستگاه باران سنجی، ۱۴ ایستگاه اقلیم شناسی و ۹ ایستگاه اصلی است.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات
آخرین اخبار