معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در همایش حجاب و عفاف با بیان اینکه در دوره جاهلیت به دنیا آوردن دختر خجالت آور و تاریخ شاهد زنده به گور کردن دختران بود، گفت: اسلام نسبت به دختر برخی امتیازاتی قائل شده که برای دیگران وجود ندارد و خداوند حضرت زهرا(س) را دسته گل خوشبو می‌نامند.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۹۴
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

حجت‌الاسلام احمد حمیدی افزود: حجاب در ایران سابقه سه هزار ساله دارد و با ورود اسلام به ایران مردم حجاب را انتخاب نکردند و این مساله در تاریخ ویل دورانت نیز نوشته شده است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد مردم با اعتراض نسبت به کشف حجاب و یورش رژیم شاهنشاهی به خاک و خون کشیده شدند و این روز به عنوان روز حجاب و عفاف نامیده شد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به فرا رسیدن دهه کرامت عنوان کرد: فردا سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و 10 روز دیگر ولادت امام رضا (ع) است که در این دهه برنامه‌های متنوعی وجود دارد و در پارک‌های بانوان، برای دختران برنامه‌های مختلف برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حمیدی افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید دختران بلور هستند و آنها را نشکنید، در آموزه‌های دینی ما چنین مطرح شده که اگر نخستین فرزند خانواده‌ای دختر باشد، خیر و برکت به این خانه سرازیر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مطابق آمارها یکی از عوامل طلاق تنوع طلبی زوجین است اما حجاب عامل گرمی خانواده و تداوم زندگی می‌باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها