رئیس نهاد‌ نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: ۴۰ سال است که خداوند در این کشور، هر روز تحقق وعده‌های خود را به ما نشان داده است.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۶۹
|
۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس نهاد‌نمایندگی مقام معظم رهبری در آئین افتتاحیه نخستین دوره طرح ملی «ضیافت رضوی» ویژه فعالان سیاسی فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب پیگیر اجرای این طرح ملی بودند که امیدواریم برگزاری آن باعث ایجاد حرکات مبارکی در دانشگاه‌ها شود.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در طرح «ضیافت رضوی» برگزیدگان دانشگاه‌های خود هستند، خاطرنشان کردند: باور ما این است که شما می‌توانید خیمه‌های معرفت الهی را در دانشگاه‌ها برپا کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخش اصلی سخنان خود، ضمن طرح این پرسش از دانشجویان که «آیا تاکنون فهرستی از سرمایه‌های زندگی خود تهیه کرده‌اید؟!» در پاسخ به آن ابراز داشتند: معمولا در نگاه اول، بعد مادی سرمایه به ذهن متبادر می‌شود که معمولا جوانان در آن زمینه مشکلاتی دارند، اما مقصود اصلی سرمایه‌هایی است که در وجود جوانان قرار دارد و ثروتمندان حاضرند اموال خود را به پای آن بریزند.

وی افزود: تمام سرمایه‌های وجود انسان در زمانی که مسئله حیات و بقای انسان در میان باشد، فدای آن می‌شوند اما یک سرمایه وجود دارد که انسان حاضر است حتی حیات خود را فدای آن کند. «ایمان» آن سرمایه‌ای است که اگر واقعی باشد و در دل انسان جا بیفتد، او حاضر می‌شود از تمام سرمایه‌های خود بگذرد اما ایمانش لطمه نخورد.

 محمدیان یادآور شد: اکثر ما برای سرمایه ایمان خود زحمت زیادی نکشیده‌ایم و به برکت نان حلال پدر و مادر و پاکی و صداقت آنها این سرمایه در اختیار ما قرار گرفته است، درحالیکه عده‌ای عمر خود را برای رسیدن به ایمان سپری می‌کنند تا به اهل بیت(ع) برسند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه به هیچ‌کس تضمین داده نشده که ایمانش تا ابد باقی خواهد ماند، اظهار کرد: ایمان و عمل صالح به تنهایی برای سعادت انسان کفایت نمی‌کند و خداوند متعال در سوره مبارکه نصر، دو مسئله «تواصی به حق» و «تواصی به صبر» را به عنوان مکمل‌هایی برای ایمان و عمل صالح معرفی می‌فرماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کردند: همه ما نسبت به حق شناخت داریم اما آنچه مهم است، تشخیص حق در فراز و نشیب‌های زندگی است که به راحتی امکان پذیر نیست و گاهی ممکن است انسان از تداوم راه حق باز بماند. لذا مؤمنان باید یکدیگر را به فاصله نگرفتن از حق سفارش کنند.

وی در تعریف مفهوم «تواصی به صبر» نیز خاطرنشان کردند: گاهی انسان در مسیر حق آنقدر مورد تهاجم قرار می‌گیرد که ممکن است با خودش بگوید «دیگر بس است! چرا فقط ما باید مشکلات و کمبودها را تحمل کنیم؟» پاسخ این است که راه حق برای برخی افراد خستگی ایجاد می‌کند و از همین رو باید سفارش به ایستادگی بین مؤمنان وجود داشته باشد.

محمدیان با بیان این که «وعده خداوند، وعده صادق است»، تصریح کردند: 40 سال است که خداوند در این کشور، هر روز تحقق وعده‌های خود را به ما نشان داده است. ملتی که در یک گوشه از دنیا در برابر قدرت‌های جهانی ایستادگی کرده و پس از 40 سال به جایی رسیده که از هزاران کیلومتر دورتر، مبارزه علیه سلطه جهانی را مدیریت می‌کند، در شرایطی انقلاب اسلامی خود را به پیروزی رسانده بود که بلوک شرق، دین را افیون ملت‌ها می‌دانست و بلوک غرب از مرگ خدا سخن می‌گفت.

ارسال نظرات