خبرهای داغ:
پراکندگی تعمیراتی در سطح خیابان‌های شهر اسدآباد بیانگر عدم برنامه‌ریزی صحیح متولیان امر اسـت که باعث سردرگمی و آزار همشهریان شده اسـت.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۶۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹

عدم برنامه‌ریزی صحیح متولیان باعث سردرگمی همشهریان اسدآبادیبه گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، بسیاری از خیابان‌های معروف در سطح جهان نماد و معرف آن شهر هستند، برای مثال خیابان ولیعصر(عج) در تهران یا خیابان امام رضا(ع) در مشهد مقدس با این نام و نشان برای خود به محلاتی پررونق و پررفت و آمد تبدیل شده‌اند و بدون شک زیبایی هر خیابان و معبر اولین چیزی است که به چشم عابران آن می‌رسد.

شهرستان اسدآباد شهر کوچکی است که با وجود دارا بودن خیابان‌هایی با تعداد کم اما این روزها حال خوشی از این لحاظ ندارد.

بسته شدن مسیرها، وجود ابزارآلات متعدد تعمیراتی اعم از ماشین و وسائل بنایی، خلق چاله‌های بسیار زیاد در سطح خیابان‌ها و کفِ معابر برای نصب و اصلاح لوله‌ها و موضوعات مشابه همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا دیار سیدجمال از لحاظ خیابان شرمنده ساکنین خود شود.

نکته جالب در این مهم انجام تعمیرات و حفر معابر در چند نقطه از شهرستان از جمله خیابان امام(ره)، میدان آزادگان، بلوارشهید قهاری، میدان دانشگاه و نقاطی دیگر است که همشهریان را به یاد ضرب المثل «با یک دست چند هندوانه برداشتن» انداخته اسـت.

نکته مهم در این موضوع تعمیر همزمان چندین نقطه است که از قضا نقاط مذکور دارای پیشرفت فیزیکی کمی در تعمیر هستند و چه بسا اگر تعمیرات در یک نقطه متمرکز می‌شد هم اکنون شاهد این معابر ناقص در سطح شهر نبودیم.

این پراکندگی تعمیراتی در سطح خیابان‌های شهر بیانگر عدم برنامه‌ریزی صحیح متولیان اسـت که باعث سردرگمی و آزار همشهریان شده اسـت.

همیشه اینگونه بوده اسـت که در اصلاح معابر اولین مقصر شهرداری قلمداد شود اما از قضا این بار شهرداری اسدآباد مقصر ردیف چندم ماجراست نه مقصرِاصلی.

کاظم سعیدی، شهردار اسدآباد با دقت و نظارت خود توانسته تعادل مناسبی مابین بخش‌های شهرداری به وجود آورد اما متاسفانه این اقدامات وی با موقعیتی نامناسب همزمان شده است که موجب شده تا اقدامات وی زیاد به چشم نیاید.

مَخلص کلام اینکه ناهماهنگی بین دستگاه های مرتبط با این زمینه تاکنون ثمری برای همشهریان نداشته اسـت به جز سردرگمی.

برای اطلاع از نقطه نظرات فرماندار شهرستان اسدآباد در این زمینه با نماینده عالی دولت در دیار سیدجمـال گفتگویی داشتیم که در ادامه آمده است.

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: دو علت اصلی این کنده‌کاری‌ها اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهری است.

وی با بیان اینکه فاضلاب یکی از دانشگاه‌های شهر تا مدتی پیش در سطح شهر جاری بود، تصریح کرد: اگر هم اکنون به فکر حل مشکل فاضلاب شهری نباشیم بعدها مجبور به تحمل شیوع بیماری‌ها خواهیم بود.

رییس شورای تامین اسدآباد با بیان اینکه تبدیل شدن شهر به کارگاه نشانه‌ای مثبت از پیشرفت شهرستان است، بیان کرد: اگرهم اکنون از اعتبارات استفاده نکنیم دیگر فرصتی نخواهیم داشت چراکه اعتبارات در صورت استفاده نشدن برگشت داده می‌شوند.

وی ادامه داد: این اعتبارات را به همراه نماینده شهرستان به سختی از استان جذب کرده و در آبادانی دیارسیدجمال صَرف می‌کنیم.

فرماندار اسدآباد در ادامه به تلاش‌های شهرداری برای تسطیح و تعمیر معابر اشاره کرد و گفت: شهرداری اسدآباد به علت کمبود ساخت و ساز و کم بودن مبالغ جریمه دارای درآمد زیادی نیست و تعمیرمعابر باعث فشار مالی زیادی به این نهاد شده اسـت.

وی همچنین اضافه کرد: برای اذیت نشدن همشهریان با پیمانکاران قرار گذاشته‌ایم که تعمیر مسیرها را به چند قسمت تقسیم کنند.

حمیدوند تصریح کرد: شهرستان اسدآباد به یکباره دچارگستردگی شده است که این موضوع  کند شدن روند خدمت‌رسانی به مناطق حاشیه ای شهر را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات