خبرهای داغ:

همایش بزرگ عفاف و حجاب در بوکان برگزار شد

همایش بزرگ عفاف و حجاب در بوکان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۵۲
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی با حضور امام جمعه، جمعی از مسئولان و بانوان بوکانی همایش فرهنگ "عفاف و حجاب" در فرهنگ سرای سیمرغ این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان در سخنانی به موضوع حجاب قبل و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت و عنوان کرد: بی تردید وضعیت زنان قبل و بعد از انقلاب در همه زمینه ها از جمله حجاب قابل قیاس نیست زیرا در رژیم پهلوی که اساس و پایه آن بر اساس بی بندوباری پی ریزی شده بود حجاب را نشانه عقب افتادگی زن می دانستند و به زور کشف حجاب می کردند ولی اکنون زنان و ماداران ایران اسلامی با حجاب خود جدای از موفقیت در زندگی خانوادگی در میدان های جهانی نیز خوش می درخشند.

سرهنگ پاسدار منوچهر مودبی افزود: اکنون تمام دشمنان انقلاب با تمام توان خود علیه حجاب زن ایرانی به پا خواستند اما خواهران و دختران این سرزمین حجاب را جز لاینفک زندگی خود می دانند.

وی ادامه داد: هم اکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی زنان از کمترین حقوق انسانی هم بی بهره هستند اما دختران و زنان ایرانی با حجاب کامل خود جدای از پیشرفت های علمی در آوردگاه های جهانی نیز برای کشور افتخار آفرینی می کنند.

*در غرب هویت زن نادیده گرفته می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه بوکان به مسئله زن در کشورهای غربی نیز اشاره کرد و گفت: با اقدامات فمنیستی در غرب هویت زن که مایه استحکام بنیاد خانواده بود، نادیده گرفته شده و زن ها در حمایت هیچ مردی نیستند و باید خودشان درآمد داشته و بار زندگی را به تنهایی به دوش بکشند.

وی ادامه داد: امروزه در غرب حتی برای تبلیغ فروش غذای سگ نیز از جسم نیمه عریان زن استفاده می کنند که همه اینها بر اساس گام های فمنیستی است که از زن یک کالای تبلیغاتی ساخته و منزلت و بزرگی زن را در جامعه نابود کرده است.

در ادامه مراسم امام جمعه بوکان نیز در سخنانی با اشاره به آیات متععد در منزلت زن و حجاب آن عنوان کرد: حجاب بی تردید و بر اساس آیات مختلفی که بر پیامبر نازل شده است یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که همه با ید رعایت کنند.

* جامعه به سمت بی حجابی پیش می رود

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده افزود: اکنون متاسفانه جامعه رو به بی حجابی پیش می رود که هم خانواده ها و هم مسئولان در این امر مقصر هستند، امروز جای دختر و پسر در جامعه عوض شده و مدهای مختلف لباس های خارجی، زنان و دختران ایران اسلامی را در پرتگاه دوری از عفت و پاکدامنی قرار داده است.

وی عنوان کرد: حجاب حیا می آورد که نگین هر زن و دختری است که اکنون بر خلاف گذشته این مهم را در جامعه کم رنگ می بینیم.

وی در ادامه سخنان خود انتقاد از وضعیت کنونی جامعه را حق روحانیون و بزرگان دین دانست و گفت: بنده بارها به وضعیت موجود در بوکان انتقاد کردم هر چند علیه بنده موضع گیرهای نیز شده است، بنده در هیچ جایی اسم خاصی را بر زبان نیاوردم و منظورم از مدیران ضعیف عام کسانی بوده که برای برون رفت از وضعیت فعلی هیچ کار و تلاشی را انجام نداده اند.

خلیفه زاده موضع گیری های خود را در راستای بهبود وضعیت اجتماعی بوکان به ویژه در حوزه دینی عنوان کرد و گفت: نیاز است مسئولان و خانواده ها در حوزه اجتماعی به ویژه مسائل دینی و فرهنگی به کودکان آموزش های لازم را بدهند تا خدای ناکرده جامعه به سوی بی بند و باری پیش نرود.

*حجاب و عفاف ریشه قرآنی دارد

در ادامه مراسم نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در سخنانی عنوان کرد: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند.

انور ضایی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه کنونی عنوان کرد: الگوسازی و ترویج سبک زندگی ضد اسلامی توسط رسانه های غربی بیداد می کند که برای مقابله با این جنگ خانمان برانداز همه دستگاه های فرهنگی و خانواده ها باید بسیج شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با بیان این‌ که اگر حجاب ظاهری و پاک‌دامنی با هم همراه شوند، بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به حداقل می‌رسد، افزود: حجاب، دژ و قلعه‌ای برای پاسداری از گوهر عفاف است.

ضیایی با بیان این‌ که دشمنان با استفاده از فناوری‌هایی مانند اینترنت و ماهواره می‌خواهند عفاف و حجاب زنان ایرانی را نابود کنند، گفت: مقام معظم رهبری یک دهه پیش با درایت و فراست در مقوله تهاجم فرهنگی دشمن هشدار دادند و اهداف سوء دشمنان را به درستی در حوزه فرهنگی برای گمراهی و مسخ جامعه ایرانی تبیین کردند.

وی با بیان اینکه قانون حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در سال 1385 به تصویب رسیده و وظایفی را برای دستگاه های مختلف مشخص کرده است، گفت: ترویج حجاب و عفاف در جامعه باید به یک مطالبه عمومی و مردمی تبدیل شود، چرا که این مهم خواسته بسیاری از مردم متدین ایران اسلامی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات