مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تعمیق فرهنگ و سبک زندگی رضوی را هداف عمده برنامه‌های دهه کرامت دانست.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۴۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ جعفر مروارید ظهر امروز در نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) اظهار داشت: دهه کرامت که در میان دو تولد مبارک حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) قرار گرفته مظهر ملی و بین‌المللی برای عرض ارادت و تکریم شعائر دینی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام میزبان این ظرفیت عظیم و انسجام ملی در تکریم این شعائر می‌باشد.

وی به شعار امسال جشنواره اشاره کرد و افزود: «امام رضا (ع) اسوه اخلاق و گفت‌وگو» بعنوان شعار امسال جشنواره؛ رویکرد دهه کرامت است. ما امام رضا (ع) راصرفا به خاطر اینکه معارف و سیره نبوی (ص) را از ایشان آموخته‎ایم پاس نمی‎داریم بلکه این امام همام (ع) را بعنوان مظهر وحدت اسلامی و نماد گفت‌وگو بین ادیان و مذاهب می‎شناسیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به تهاجمات دشمن و اسلام‌هراسی در شرایط کنونی نیازمند اتحاد درونی و همچنین اتحاد با کشور‌های جهان اسلام هستیم.

وی به مشارکت ۳۴ دستگاه اجرایی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: ۶۴۹ عنوان برنامه را در سطح استان در ایام دهه مبارک کرامت پیش‌بینی کرده‌ایم.

مروارید به تبیین ۱۴ راهبرد شاخص دهه کرامت پرداخت و افزود: الگوسازی سبک زندگی ایرانی اسلامی، توجه به مقام علمی امام رضا (ع) در شناساندن اسلام، الگوسازی مناسب برای جوانان، توجه به منشور هفت‌گانه رهبری، توجه به شعار امسال، انطباق برنامه‌ها با عناوین روزشمار دهه کرامت و تاکید به جایگاه مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام از جمله راهبرد‌های برنامه‌های ما در ایام دهه کرامت است.

وی در ادامه، اهتمام به برگزاری جشن‌های شاد و باشکوه، تلاش برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دولتی، افزایش معرفت عمومی نسبت به امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ، حمایت از تحقیقات علمی و هنری با محتوای سیره رضوی، تعمیق فرهنگ و سبک زندگی رضوی را از جمله اهداف برنامه‎های دهه کرامت برشمرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها