عقیل اسحاقی طلبه پایه ۳ از حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و همچنین مربی ووشوی یکی از سرگروه‌های موفق شجره طیبه صالحین است که توانسته با صفا و صمیمیت و همدلی یکی از حلقه‌های برتر صالحین شهرستان خواف را راه اندازی و مدیریت کند.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۳۳
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ عقیل اسحاقی طلبه پایه ۳ از حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) و همچنین مربی ووشو یکی از سرگروه‌های موفق شجره طیبه صالحین است که توانسته با صفا و صمیمیت و همدلی یکی از حلقه های برتر صالحین شهرستان خواف را راه اندازی و مدیریت کند.

خبرنگار ما گفتگویی صمیمی با این طلبه فعال بسیجی انجام داده است که مشروح آن را در ذیل تقدیم می‌کنیم:

 
بسیج: لطفا خودتان رو معرفی نمایید.

با عرض سلام و ادب واحترام خدمت شما اینجانب عقیل اسحاقی طلبه پایه ۳ از حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) چمن آبادوهمچنین مربی ووشو وسرگروه حلقه شهید محمود کاوه (نوجوانان) درپایگاه شهیدزهرایی حوزه مقاومت بسیج شهیدکاوه هستم. اینجانب به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند جوانان را سفارش می‌کنم به تحصیل، تهذیب، ورزش و نیز فرمان آتش به اختیار وظیفه خود دانستم که در کنار دروس حوزوی اقدام به برگزاری کلاس ورزش جهت جذب و رشد عقیدتی، جسمی و تحصیلی، جنگ شادی در قالب بازی مفاهیم ناب اسلامی را به نوجوانان آموزش دهم.

بسیج: ساعت برگزاری حلقه شما چه موقع هست؟

ساعت تشکیل کلاس رو طوری برنامه ریزی کردم که بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشا حلقه ورزشی شروع به فعالیت می‌کند.

بسیج: آیا هدفی از برگزاری حلقه بلافاصله بعد از نماز دارید؟

بله. با حضور نوجوانان در نماز جماعت امکان شرکت آن‌ها در برنامه‌های مسجد مثل موذنی و ذاکری و همچنین بیان حدیث و احکام در بین دو نماز فراهم می‌شود و بعد از نماز حلقه صالحین تشکیل می‌شود.

بسیج: موضوع جلساتی که برگزار می‌کنید  چیست؟

در این جلسات علاوه بر ورزش ووشو به بیان فضایل ائمه معصومین(ع) و جلسات اخلاق و احکام با استفاده از اساتید و روحانیت بزرگوار حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) می‌پردازیم.

بسیج: به غیر از جلساتی که گفتید آیا جلسه‌ی دیگری هم دارید؟

بله سخنرانی در مورد مباحث اخلاقی و تربیتی و کارگروه‌های جنگ نرم، منش پهلوانی و الگو قراردادن ائمه اطهار(ع) در ولایت‌مداری آن‌ها که رشد بسزائی در بین افراد حلقه داشته است همچنین با فرارسیدن ماه محرم قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی و مداحی متربیان به عزاداری نیز می‌پردازیم.

بسیج: آیا جلسه قرآن هم دارید؟

بله در کنار جلسه حفظ قرآن، ترجمه و تفسیر کلام الله مجید جلسه تجوید و روانخوانی را هم برای جوانان در نظر گرفته ایم. همچنین دو دوره مسابقه احکام و عقاید نیز برگزار کردیم تاشروعی باشد برای برگزار کردن مسابقات سه ماهه. در این برنامه هر سه ماه یک مسابقه حفظ حدیث برگزار می‌کنیم اول حفظ حدیث ثقلین به همراه ادله و اثبات امامت و ولایت آقا امیرالمومنین و کنفرانس نفر اول در جمع خانواده‌های متربیان را داریم.

بسیج: برای تشویق متربیان چه فعالیت‌هایی انجام دادید؟

برای تشویق متربیان بانک جایزه در نظر گرفته ایم و در طراحی این بانک جایزه برای تحقق بخشیدن به شعار سال از طرف مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای دست به خلاقیت زده و جوایز را به صورت نقدی و غیر نقدی طراحی کرده ایم که جوایز غیر نقدی در کمد محل تشکیل حلقه و برای جوایز نقدی با کسبه محترم کم درامد و نیازمند که فقط با همان مغازه امرار معاش می‌کنند قراردادی بسته شده تا متربیان جوایز نقدی خود را از آن‌ها به صورت لوازم ضروری منزل خریداری کنند و کسبه پول رو از ما تحویل بگیرند. همچنین جهت تشویق کسبه نیز از هر مبلغی که متربیان از آن‌ها خریداری کرده اند به میزان ۳ درصد کسر شده و به عنوان جایزه بعداز یکماه به کسبه با انصاف که با درنظر گرفتن بهترین و کمترین سود همراه با کیفیت و قدرت جذب مشتری را دارا بوده می‌دهیم.

بسیج: با توجه به این که مربی ووشو هستید آیا در این زمینه با متربیان هم کار می‌کنید؟

بله. در قسمت ورزشی نیز رشد چشمگیری داشته اند که می‌توان به کسب کاپ اول تیمی مسابقات ووشو جنوب استان خراسان رضوی و همچنین کاپ اخلاق این مسابقات، کسب کاپ سوم تیمی مسابقات ووشو استان در هشت ماه فعالیت مداوم با کمترین و محدودترین امکانات ورزشی که اگر امکانات بیشتری در اختیار تیم گذاشته می‌شد به مسابقات کشوری نیز اعزام می‌شدیم.

بسیج: در زمینه درسی برای متربیان چه اقداماتی داشتید؟

در مقوله درسی نیز برای متربیان علاوه بر اختصاص جوایز با مشاوره‌های تحصیلی و تشویق آن‌ها به درس خواندن و برنامه درسی و نظارت بر برنامه‌های آن‌ها در این قسمت نیز موفقیت‌هایی کسب کرده ایم .

بسیج: چه خروجی‌هایی حلقه صالحین شما داشته است؟

تعداد ۱۰ نفرجذب حوزه علمیه شدند. تعداد ۱۷ نفر حافظ ۳ جزء قرآن هستند و در مدت دو سال اخیر تعداد ۴۷ مدال مختلف در مسابقات مختلف ووشو کسب کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها