اردوهای جهادی خدمت رسانی صادقانه

اردوهای جهادی به‌عنوان حرکتی عظیم که به دستور مقام‌معظم رهبری از سال 79 به طور رسمی آغاز شده است و متولی آن جوانان و دانش آموزانی بودند که یک سنت حسنه را پایه‌گذاری کردند.
کد خبر: ۹۰۳۵۵۰۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ بیشترین سهم از اردوهای جهادی که در کشور برگزار می‌شود متعلق به بسیج دانشجویی است که گروه‌های جهادی زیادی را جهت خدمت رسانی به نقاط محروم کشور اعزام می‌کند. استان زنجان علاوه بر جهادگران بومی، پذیرای گروه‌های اعزامی از استان‌های دیگر نیز هست است که این حضور نور امید را در دل مردم مناطق محروم روشن می‌کند و آثار معنوی و مادی فراوانی را برای خود جهادگرنیز دارد.

یکی از اهداف مهم برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می‌شود.

به طور قطع برگزاری اردوهای جهادی در مناطق دورافتاده و محروم علاوه بر مزیت‌های فراوانی که به همراه دارد بهترین بستر برای تربیت مدیران انقلابی برای جامعه است..

در نهایت رایج‌ترین و آخرین هدفی که در اردوهای جهادی پیگیری می‌شود، خدمت رسانی به مردم است، این خدمت رسانی شامل کارهای عمرانی، پزشکی،‌ فرهنگی، ورزشی و ... است اما نباید این نکته را فراموش کرد که اثربخشی در حوزه‌های فرهنگی به شرط رقم زدن تعاملی اسلامی با محرومین از پتانسیل‌های بالقوه فضاهای اردوهای جهادی است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان  با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم گفت:مدرسه سه کلاسه با ظرفیت ۵۰ دانش آموز روستای آزاد علیا از روستاهای محرومی است که در بیست کیلومتری شهر زنجان قرار گررفته است.

محسن سهندی از جمله کارهای انجام شده توسط گروه جهادی شهید یوسف قربانی در روستای آزاد علیا خبرداد واظهار داشت:ساخت خانه محروم ،ساخت حمام،مرمت سازی مدرسه از کارهای صورت گرفته در این روستا است.

وی افزود:سازماندهی ۲۰۰گروه جهادی از سری برنامه های سپاه ناحیه زنجان است که به تبعیت از فرامین رهبری در امر سازندگی در سنگر خدمت رسانی توسط بسیجیان استان زنجان نقش آفرینی نمایند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان تصریح کرد:گروه های جهادی در زمینه های مختلف فرهنگی،اجتماعی ،عمرانی و زیرساختی فعالیت دارند.

سهندی با بیان اینکه در ۹روستا خدمات آبرسانی توسط گروه های جهادی انجام میگیرد تصریح کرد:به همت بسیجیان و خیرین این طرح انجام می شود.

وی از اصلاح جاده های مواصلاتی روستاهای محروم خبر داد و ابراز کرد:سپاه و بسیج به تنهایی وظیفه ندارد تا گروه های جهادی را در روستاهای محروم به کارگیرد بلکه مسؤلان استان نیز باید در این کار از لحاظ مالی سهیم باشند.

این مقام مسؤل هدف گروه های جهادی را خدمت صادقانه و لبیک گویی به فرمان رهبری عنوان کرد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار