راشاتودی:

آمریکا به جنگ تجاری با یک کشور فقیر آفریقایی رفت

دولت آمریکا روآندا را تهدید کرد در صورتی که اعمال تعرفه بر واردات البسه دست دوم از آمریکا را لغو نکند، علیه این کشور اقدام خواهد کرد.
کد خبر: ۹۰۳۵۴۹۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، دولت آمریکا در حال حاضر خود را در برابر یک کشور فقیر و کوچک آفریقایی قرار داده است. روآندا تصمیم گرفته است برای واردات البسه دست دوم از آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کند که این مسئله دولت ترامپ را ناراحت کرده است.

روآندا اعلام کرده است: تعرفه واردات هر کیلوگرم البسه دست دوم از آمریکا را از ۰.۲۵ دلار به ۲.۵ دلار افزایش داده و قصد دارد واردات این کالاها را از سال ۲۰۱۹ قطع کند تا بتواند صنعت داخلی خود را بهبود بخشد. 

تولید ناخالص داخلی در روآندا تنها ۹ میلیارد دلار برآورد شده است و اقتصاد این کشور همچنان در تلاش است تا پس از نسل‌کشی سال ۱۹۹۴ در این کشور که به کشته شدن ۸۰۰ هزار نفر معادل ۱۰ درصد جمعیت این کشور تنها در ۱۰۰ روز منجر شد، شرایط خود را بهبود بخشد. در نسل‌کشی روآندا ۷۰ درصد یکی از قبایل این کشور قتل عام شدند. 

آمریکا تهدید کرده است در صورتی که روآندا از این تصمیم خود صرف‌نظر نکند، برخی امتیازهای ارائه‌شده از سوی آمریکا به کشورهای آفریقایی را برای این کشور لغو خواهد کرد.

پائول کاگامه، رئیس‌جمهور روآندا گفته است که ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که باید بین اینکه مشتری البسه دست دوم باشیم و یا اینکه بخش نساجی خود را توسعه دهیم، یکی را انتخاب کنیم. البته انتخاب برای ما آسان است.

سی‌جی ماهانی، معاون سازمان نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرده است: رویکرد دولت آمریکا در قبال روآندا مبتنی بر تصمیم این کشور برای ایجاد روابط عادلانه با دیگر کشورهاست.

وی تأکید کرده بود روآندا ۶۰ روز وقت دارد تا این قانون را لغو کند. البته این ۶۰ روز مهلت روآندا سپری شده و این کشور درخواست آمریکا را رد کرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار